فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

کلروپیریفوس ( دورسبان ) : Chlorpyrifos

گروه شیمیایی :ارگانو فسفره


ویژگیهای فیزیكی و شیمیایی :ماده تكنیكال یك جامد كریستالی كهربایی رنگ تا سفید است كه بوی ملایم گوگرد دارد ،‌حلالیت در مایعات در دمای 25 درجه سانتیگراد 2 mg/lit .

ماندگاری در محیط زیست :كلرپریفوس در محیط زیست ناپایدار است در خاك نسبتاً پایدار بوده و معمولاً بین 120-60 روز است و بر حسب نوع خاك و اقلیم و شرایط دیگر ممكن است تغییر كند بقایای آن تقریباً 14-10 روز بر سطح گیاه باقی می ماند .

سمیت:  LD 50 =135-165 mg/kg

موراد مصرف :

یك حشره كش ـ كنه كش تماسی ـ گوارشی و تدخینی است كه دامنه مصرف گسترده ای دارد .

كلرپریفوس برای كنترل كرم شب پره زمستانه كرم ریشه ذرت ، شپشك توت ، سپردار بنفش مركبات ، مینوز برگ سویا ،‌كرم توقه بر ، چغندر قند ، لارو سوسك ، كك نباتی ، مگس ، موریانه ، مورچه آتشین و شپش بكار و سبزیجات و همچنین در چمنزارها و گیاهان زینتی مورد استفاده قرار میگیرد .

كلرپریفوس بطور مستقیم بر روی گوسفندان بوقلمون ها و برای ضد عفونی اسطبل لانه سگها ، منازل ، ساختمانهای موجود ، در مزارع و مغازه ها بكار می رود

پادزهر: اتروپین بهمراه اكسیم

کلروپیریفوس ( دورسبان )
کلروپیریفوس ( دورسبان )
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.