فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نام علمی : Oxythyrea cinctella Schaum



این آفت نیز اولین بار توسط افشار در سال 1316 گزارش گردید. این آفت به گل و گاهی برگ درختان جنگلی و باغی از جمله اكاسیا، توسكا، ولیك، سیب جنگلی، صنوبر، اقاقیا و نسترن حمله می كند.

خسارت آفت توسط حشرات بالغ ایجاد می شود. لاروها خسارت چندانی ندارند.

شكل شناسی :  حشره بالغ سوسكی به طول 12-9 میلی متر، بالپوش ها سیاه و پیش گرده دارای دو نوار جانبی سفید رنگ و دو لكه جانبی سفید است.

زیست شناسی :  زمستانگذرانی این آفت به صورت حشره كامل داخل خاك و یا لانه های شفیرگی خاك طی می شود. این آفت دارای یك نسل در سال است.

مبارزه با سوسك های گلخوار :

اكثر مواقع جمعیت آفت به حدی نیست كه مبارزه را توجیه كند ولی در صورت لزوم و با توجه به بیولوژی آفت با حشرات بالغ باید مبارزه صورت گیرد كه سمپاشی در مرحله گل نیز باعث ریزش گل ها خواهد شد. معمولا تمام گل های روی یك درخت به میوه تبدیل نمی شود و تا حدی خسارت آفت قابل چشم پوشی است. در صورت لزوم از سموم مالاتیون و سموم كم خطر می توان استفاده كرد.

سوسك گل خوار سیاه
سوسك گل خوار سیاه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.