فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

نام علمی : Phyllotreta cruciferae

خسارت : خسارت آفت توسط حشرات بالغ ایجاد می شود كه برگ ها را سوراخ می كنند. لاروها از ریشه تغذیه می كنند ولی خسارت آنها چشمگیر نیست.

شكل شناسی : حشرات بالغ سیاه، متالیك و دارای پای عقب بزرگ و جهنده دارند. لارو سفید و بدون پا، پا و سینه ای، شفیره دارای پیوست های آزاد می باشد.
زیست شناسی : زیست شناسی شبیه آنچه در باره كك سیاه كلم گفته شد می باشد. تعداد تخم ها 35 تا 70 عدد و تعداد نسل هم یك نسل در سال است.

مبارزه با كك های نباتی :
ردیابی آفت اولین مرحله مبارزه با كك ها می باشد. مبارزه زراعی شامل كشت گیاهان تله یك یا دو هفته قبل از كشت محصول اصلی در كناره ها یا نزدیك محل زمستانگذرانی آفت و سپس سمپاشی آنها، كشت بسیار زودهنگام محصول یا در مناطق خاص تاخیر انداختن كشت تا اتمام تغذیه نسل بهاره، حذف علف های هرز میزبان، مبارزه بیولوژیك با استفاده از دشمنان طبیعی، استفاده از ارقام مقاوم، سمپاشی در صورت لزوم در حواشی مزرعه با سموم تماسی و گوارشی مثل سوین، گوزاتیون و دیپتركس و استفاده از بذور دارای پوشش سمی روش های مبارزه با این آفات می باشند.

كك چلیپائیان
كك چلیپائیان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.