فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

سفیدك حقیقی(پودری) سیب :



نام علمی : Apple powdery mildew

این بیماری ناشی از قارچ podosphaera leucotricha است. این قارچ به شاخ وبرگ جوان، گل ومیوه میزند واغلب باعث خشكیدن شاخه های جوان میشود. بروی برگ نیزایجاد پیچیدگی مینماید.

گلهای آلوده چروكیده وحالت گوشتی پیدا میكند. اغلب آلودگی روی پاجوشها دیده میشود. بیماری در تمام مناطق كشت سیب دیده میشود ولی اهمیت آن در خزانه است . روی میوه ایجاد زنگار میكند .

عامل انگل اجباری است پس از سلول زنده تغذیه می نماید و ریسه های قارچ درجوانه های درحال خواب زمستانگذرانی میكند.



كنترل شیمیایی:

1.دینوكاپ wp18.25% یك درهزار

2.دینوكاپ Ec35 % یك درهزار

3.بنومیل wp50 % نیم در هزار

4.سولفور wp80-90% و 3-4 درهزار

5.نوآریمول Ec 9% و 0.75 درهزار


توصیه : مبارزه شیمیایی رابه محض مشاهده بیماری با توجه به پیش آگاهی شروع می‌كنیم. درصورتی كه سابقه آلودگی داشته باشیم هرس شاخه های آلوده در اواخر پاییز انجام داده و آنها را می‌سوزانیم.
سفیدك حقیقی سیب
سفیدك حقیقی سیب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.