فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

هندوانه و گوجه فرنگی پیشرفت سرطان پروستات را كاهش می‌دهد

محققان دانشگاه فناوری كورتین به تازگی دریافته‌اند كه مصرف میوه‌های زرد، نارنجی و قرمز رنگ از قبیل گوجه فرنگی، هندوانه و مركبات و نیز سبزیهایی از قبیل فلفل دلمه‌ای قرمز، كدو حلوایی و اسفناج می‌تواند میزان پیشرفت سرطان پروستات را 50 درصد كاهش دهد.
این مطالعات بر روی 404 فرد چینی كه به دو گروه بیمار و سالم تقسیم می‌شدند صورت گرفت.

پس از آن بین دو گروه با توجه به رژیم غذایی و نحوه زندگی آنها مقایسه‌هایی صورت گرفت. نتیجه پژوهش‌ها نشان داد كه میزان پیشرفت بیماری در مردانی كه به طور منظم از میوه‌ها و سبزیجات نامبرده استفاده می‌كردند تا 50 درصد كاهش یافته است.

لیكوپن موجود در رنگدانه‌های قرمز در میوه‌ها و سبزیجات آنتی اكسیدان قدرتمندی است كه در جلوگیری از آسیب مولكول وراثتی DNA در سلولها نقش مهمی دارد.

این آسیب‌ها فاكتورهای اصلی در بروز و پیشرفت سرطانها هستند. این یافته‌ها در مجله بین‌المللی سرطان منتشر شده است. سرطان پروستات شایعترین نوع سرطان در میان مردان استرالیایی و دومین دلیل اصلی مرگ و میرهای ناشی از سرطان در میان مبتلایان به این بیماری است.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.