فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  



کنترل علفهای هرز سیب زمینی :
 1- کولیتواتورزدن برای پوک و نرم کردن خاک بین خطوط کشت و خاک دادن روی ردیف کشت و مبارزه با علف های هرز.

2- در اراضی سنگین و تراکم زیاد علف های هرز تعداد عملیات مکانیزه بیشتر میشود.

3- بوته سیب زمینی در دوره رشد مقدماتی تا پوشش کامل بین خطوط نمی تواند با رشد علف های هرز رقابت نماید.

 •علف کش های مورد استفاده در سیب زمینی عبارتند از: لینورون - سیمیازین – متری بوزین (سنکور) – پاراکوات DNBP- اپتام ( EPTC) – پندی متالین (استامپ) – ترفلان – نابواس.

•پاراکوات به میزان 3 لیتر در هکتار بعد از سبز شدن علف هرز و قبل از سبز شدن سیب زمینی (از پاراکوات می توان تا 20% سیب زمینی که سبز شده باشد نیز استفاده کرد.

•سنکور به میزان 1- 75/0 کیلو در هکتار از قبل از جوانه زدن تا 4-2 برگی علف های هرز.

 -DNBP  بصورت پیش رویشی.

-علف کش دالاپون به میزان 10 کیلو گرم در هکتار جهت کنترل علف های هرز چمنی.

-DNBP به میزان 3 کیلوگرم در هکتار و دالاپون به میزان 5/2 کیلوگرم در هکتار درست در زمانی که بوته های سیب زمینی سرازخاک در می آورند علف های هرز را بطور مؤثری کنترل می کند.

 -مصرف علف کش Tok 25% امولسیون ولاسو به میزان 3 تا 6 لیتر در هکتار استفاده می گردد.

-مصرف EPTC به میزان 4 تا 6 لیتر در هکتار برای کنترل بذر اکثر باریک برگها و بسیاری از پهن برگها و نیز اویارسلام بصورت قبل از کاشت می باشد.

-برای کنترل بذر باریک برگها و پهن برگهای دارای بذر کوچک می توان از پندی متالین با نام تجاری استامپ به میزان 5/2 تا 3 لیتر در هکتار استفاده کرد.

-ترفلان که بصورت پس از کاشت و تا حدود یک هفته قبل از پیدایش آثار سبز شدن برای کنترل بذر علفهای هرز مورد استفاده قرار می گیرد.

 - برای کنترل علف های هرز باریک برگ یکساله و کاهش رشد باریک برگهای چند ساله از علف کش ستوکسیدیم (نابواس) به میزان 2 تا 3 لیتر در هکتار استفاده می گردد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.