فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کنترل علف های هرز کتان :
کتان گیاهی است لیفی با نام علمی Linum usitatissimum و یکساله از تیره کتان Linaceae می باشد.

لازم است در زمان رشد یک یا دو مرتبه مزرعه دقیقاً وجین شود باید دقت گردد که در موقع وجین بوته های کتان تکان نخورد چون بعلت داشتن ریشه های ضعیف امکان از بین رفتن آنها وجود دارد انجام دو نوبت وجین دستی تقریباً به اندازه یک تیمار علف کش شیمیایی مؤثر می باشد.

 1- از مهمترین این علف کش ها D – 4 و 2 یا M.C.P.A و تنوران است و مقدار آن 300 تا 500 گرم در هزار لیتر آب برای یک هکتار است علف کش های TCA به میزان 6 کیلوگرم در هکتار یا دالاپون به میزان یک کیلوگرم در هکتار نیز برای کنترل علف های هرز کتان بکار میروند.

 2- بهترین زمان مبارزه با علف های هرز با استفاده از علف کش ها موقع ظهور گل های کتان است مقدار علف کش مصرفی در مورد کتان لیفی کمتر از کتان روغنی و حداکثر 300 گرم لیتر آب است که برای علف های هرز یک هکتار کافی است.

3- از مهمترین علف های هرز مزارع کتان می توان اویارسلام ، سلمه، Launea SPP ، پیچک ، Anagalis arvensis که پیچک از مهمترین آنهاست.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.