فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


علفکش ساترن (بنتیوكارب) :

بنتیو كارب یا بنتیوكارب نام عمومی این علف كش است كه در بسته بندی های نیم لیتری عرضه می شود .

امولسیون 50%

ساترن علف كشی است از گروه كار با مات ها و از ساختن پروتئین در گیاهان حساس جلوگیری می كند این علف كش روی سوروف كارآیی بسیار خوبی دارد اما تاثیر آن روی پهن برگ ها و جگن ها ناچیز است بنابراین در مزارعی كه این دو دسته از علف های هرز تراكم زیادی داشته باشند توصیه نمی شود .

از نظر مقدار زمان مصرف با دو علف كشی ماچتی و رونستار قدری تفاوت دارد باین معنی كه مقدار این علف كش 5 تا 6 لیتر در هكتار و زمان مصرف آن هم بعد از نشانكاری یعنی قبل از 2 برگی شدن سوروف توصیه می شود.

اما نحوه مصرف تفاوتی ندارد. این علف كش به سختی در آب حل می شود. قسمت عمده آن جذب سطح خاك می شود.

حدود 45 روز دوام فعال دارد. به طور كلی اگزادیازون ، بوتاکلر و ساترن جز علف كش های خاك پاش محسوب می شوند.

علف كش ساترن برای مصرف در خزانه (قبل از بذر پاشی )و كشت مستقیم برنج بسیار مناسب است در كشت مستقیم حدود 3 تا 5 روز قبل از بذر پاشی هنگامی كه كرت ها پوشیده از آب هستند می توان مصرف نمود. ضمناً حدود 15 روز بعد از بذر پاشی یعنی زمانی كه برنج 1/5 تا 2 برگ دارد می توان بر علیه سوروف به كار برد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.