فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

حتما در گیاهی که آلوده به آفت شده است زیر برگها را نیز به آفت کش آغشته کنید.
کنترل آفت: روش استفاده از آفت کش و مواد شیمیایی دیگر در خانه
کنترل آفت: روش استفاده از آفت کش و مواد شیمیایی دیگر در خانه

طیف گسترده ای از محصولات آفت کش و کنترل بیماریهای گیاهی وجود دارد. همیشه ابتدا باید پیش از استفاده از هر محصول، دستور العمل روی محصول را خوب بخوانید. به خصوص هنگامی که میخواهید از آفت کش در گیاهان خانگی و آپارتمانی استفاده کنید، این امر مهمتر میشود. در اینجا با نحوه استفاده از مواد شیمیایی آفت کش در فضای بسته بیشتر آشنا میشوید.

نحوه استفاده از آفت کش در خانه

محصولات مختلف آفت کش ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند و ممکن است بر روی همه گیاهان اثر کنند و یا تنها برخی از گیاهان را درمان نمایند. آفت کش ممکن است به برخی از گیاهان صدمه بزند. باید این گیاهان بر روی برچسب محصول نوشته شوند. باید هنگامی که گیاه میخواهد میوه بدهد، بر روی آن سم اسپری کنید. هرگز نباید در نور مستقیم خورشید گیاهان را سم پاشی کنید.

همه مواد شیمیایی در مکانی تاریک باید نگهداری شوند. همیشه سموم را از دسترس کودکان و حیوانات دور نگه دارید. هرگز سموم را با هم ترکیب نکنید در ظرف بدون برچسب نریزید. چون قرار است طبق دستور العمل روی محصول آن را استفاده کنید، برچسب روی محصول را نکنید و نگذارید خراب و غیر قابل خواندن شود.

از چه آفت کش هایی میتوانم در گیاهان خانگی استفاده کنم؟

آفت کش را در اشکال مختلف مایع و پودر میتوانید خریداری کنید. آفت کشهای پودری را زمانی استفاده کنید که میخواهید رطوبت را دور کنید. آفت کشهای مایع به صورت اسپری روی برگ یا آب دهی به کمپوست استفاده میشوند. آفت کشها همیشه در غلظت بالا به فروش میرسند.

چگونه از آفت کش شیمیایی در گیاهان خانگی استفاده کنیم

برای گیاهان خانگی از یک آب پاش دستی کوچک برای پاشیدن مواد شیمیایی استفاده کنید. حتما در گیاهی که آلوده به آفت شده است زیر برگها را نیز به آفت کش آغشته کنید.

باید مراقب تنگ ماهی باشید که آفت کش به داخل آن نریزد. میتوانید تنگ را پیش از استفاده از آفت کش، بپوشانید. همچنین گلدانها را پیش از سم پاشی از فرش و یا هر چیزی که ممکن است لکه بگیرد، دور کنید.

گاهی اوقات میتوان از ترکیب دو آفت کش با هم، استفاده کرد تا همزمان از چند نوع مشکل خلاص شوید. معمولا افراد از ترکیب قارچ کش و حشره کش با هم استفاده میکنند تا هم بیماریها کنترل شوند، هم آفات. تاکید میکنیم برچسب روی محصول را پیش از استفاده بخوانید و محصولاتی را که نباید ترکیب شوند، با هم ترکیب نکنید.

استفاده از آفت کش ارگانیک و طبیعی

اگر مایل به استفاده از مواد شیمیایی نیستید، گاهی اوقات میتوانید بیماریها و آفتها را به روش طبیعی و ارگانیک دور کنید. تمام بخشهای آلوده گیاه را جدا کرده و دور کنید، محیط گیاه را تغییر دهید یا برخی از آفتها را با دست بردارید و معدوم کنید.

آفت کشهای ارگانیک نیز در بازار موجود هستند. معمولا این آفت کشها از صابون و عصاره های گیاهی مانند روغن چریش ساخته میشوند که به عنوان قارچ کش نیز کارایی دارد. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.