فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

ذوب سریع به طور کلی مفید است. برای این کار، آمپول حاوی مواد منجمد در آب در 37-40 درجه سانتی گراد فرو برده می شود.
ذوب و بازکِشت گیاهی
ذوب و بازکِشت گیاهی

 پس از 90 دقیقه یا به حمام یخ و یا به محیط کشت منتقل می شود. حذف انجماد از مواد بازیابی در آن زمان غیر ضروری و یا  زیان آور می باشد . بنابراین، مواد ذوب شده بر روی محیط کشت آگار که در آن منجمد است، به تدریج آبکی می شوند. 

به طور مشابه، مواد منجمد و بیش از حد خشک شده ممکن است نیاز به کاهش تدریجی اسمزی در طول ذوب و بازکِشت داشته باشد (بنسون 1994). بافت منجمد شده توسط کپسوله سازی و خشک شدن اغلب در دمای محیط ذوب می شوند.

محیط کشت برای مواد منجمد به طور کلی همان که برای مواد غیر منجمد است می باشد. با این حال، برخی از سیستم ها ممکن است تغییرات جزئی نیاز داشته باشند.

 به عنوان مثال، نوک ساقه به طور مستقیم از دانهال های منجمد گوجه فرنگی به گیاه توسعه یافته، تنها با اضافه کردن GA3 به محیط کشت انجام شد. در غیاب آن، باززایی به طور غیر مستقیم از طریق کالوس رخ داده است. نوک ساقه های غیر منجمد برای باززایی مستقیم به GA3 نیاز ندارد (گروت و همکاران 1978).

 GA3 همچنین نسبت بقای جنین زیگوتی منجمد قهوه را بهبود داده است. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.