فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

کار کردن وغذا خوردن در یک باغچه خانه می تواند باعث شود سلامتی بدن با باغبانی افزایش پیدا کند. نه تنها می توانید ورزش روزانه مورد نیاز خود را انجام دهید، بلکه می توانید به لطف کار روزانه خود، وعده های غذایی سالمی نیز ایجاد کنید. اگر به بهبود سلامتی خود علاقه دارید، باید به طور منظم به باغ خود بروید. یادگیری نحوه رشد گیاهان و انجام فعالیت های بدنی مورد نیاز برای رشد آنها می تواند تنوع و کیفیت را به رژیم غذایی شما و همچنین به برنامه بدنی شما اضافه کند.
چگونه با باغبانی سلامت خود را بهبود بخشیم
چگونه با باغبانی سلامت خود را بهبود بخشیم

سلامتی بدن با باغبانی

کار کردن و غذا خوردن در یک باغچه خانه می تواند کمک زیادی به بهبود سلامت کلی شما کند. نه تنها می توانید ورزش روزانه مورد نیاز خود را انجام دهید، بلکه می توانید به لطف کار روزانه خود، وعده های غذایی سالمی نیز ایجاد کنید. اگر به بهبود سلامتی خود علاقه دارید، باید به طور منظم به باغ خود بروید. یادگیری نحوه رشد گیاهان و انجام فعالیت های بدنی مورد نیاز برای رشد آنها می تواند تنوع و کیفیت را به رژیم غذایی شما و همچنین به برنامه بدنی شما اضافه کند.

مرحله اول

ورزش کردن و افزایش سلامتی بدن با باغبانی

1-قبل از باغبانی گرم کنیاغبانید. مانند سایر انواع ورزش، مهم است که قبل از شروع ورزش در باغ، بدن خود را گرم کنید. قبل از شروع، پاها، بازوها و دستان خود را دراز کنید تا برای کار پیش رو آماده شوند.

قبل از باغبانی باید حداقل 5 تا 10 دقیقه را به گرم کردن اختصاص دهید.

ورزش و افزایش سلامتی بدنورزش و افزایش سلامتی بدن

به طور منظم در باغ کار کنید

2-برای بهبود سلامتی بدن با  باغبانی، باید آن را به طور منظم انجام دهید. کار کردن در باغ خود برای چندین ساعت در طول هفته، به عنوان مثال، 30 دقیقه در روز، می تواند به شما ورزش منظمی بدهد.
انجام 30 دقیقه ورزش متوسط ​​در روز می تواند فشار خون و کلسترول شما را کاهش دهد. همچنین می تواند به پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی کمک کند و همچنین پیشرفت پوکی استخوان را کند کند در نتیجه سلامتی بدن با باغبانی متعادل میشود.

حرکات خود را تغییر دهید

3-مانند سایر انواع ورزش، ایده خوبی است که انواع حرکاتی را که هنگام ورزش در باغ انجام می دهید، تغییر دهید. اگر کارهای مختلفی برای انجام دادن در باغ دارید، زمان مشخصی را برای انجام هر کدام تعیین کنید و سپس بین آنها بچرخید، حتی اگر کاری را در مدت زمان تعیین شده خود انجام ندهید. 
این تنوع در کارها می تواند به ویژه در صورتی مفید باشد که بدنتان سخت باشد، مانند زانو زدن در برابر علف های هرز. وجین کردن هر بار به مدت 15 تا 20 دقیقه و سپس استراحت برای انجام یک فعالیت دیگر به جلوگیری از درد یا فشار بیش از حد کمک می کند.

خم شدن و بلند کردن کنترل شده را انجام دهید

4- هنگام کار در باغ، باید مراقب و عمدی در مورد نحوه بلند کردن و کشش خود باشید. به عنوان مثال، هنگام جابجایی کیسه های سنگین خاک یا کود، از تکنیک بلند کردن مناسب استفاده کنید. این مستلزم استفاده از قدرت پاهای خود به جای وابستگی به عضلات پشت است.
علاوه بر این، باید در صورت امکان به جای زانو زدن، چمباتمه بزنید، انحنای طبیعی کمر خود را حفظ کنید و هنگام بلند کردن بارهای سنگین از پیچ خوردن خودداری کنید.

باغبانی به عنوان ورزش محسوب شود

5-برای افزایش سلامتی بدن با باغبانی کمی تلاش کنید برای اینکه باغبانی به عنوان ورزش محسوب شود، باید ضربان قلب خود را بالا ببرید و در حین انجام آن مقداری تلاش فیزیکی انجام دهید. این بدان معناست که فقط ایستادن در اطراف آبیاری واقعاً به عنوان ورزش به حساب نمی آید. 
برخی از کارهایی که باید در باغ انجام دهید تا ضربان قلب خود را افزایش دهید عبارتند از حفاری، کندن برگ ها، علف های هرز، چمن زنی و چرخاندن توده های کمپوست در نتیجه سلامتی بدن با باغبانی را افزایش دادید.
اگر می خواهید تلاش خود را در حین چمن زنی افزایش دهید، سعی کنید به جای ماشین چمن زنی گازی یا برقی از ماشین چمن زنی فشاری استفاده کنید. 

مرحله دوم

لذت بردن از غذای تازه از باغ

1-انواع گیاهان را برای رشد انتخاب کنید.هنگام برنامه ریزی باغ خود، باید گیاهان مختلفی را انتخاب کنید که سلامتی بدن با باغبانی را افزایش داده و رژیم غذایی شما را تغییر می دهد. افزایش تنوع زیستی در حیاط شما نیز راه خوبی برای پایداری و کمک به محیط زیست است.

برخی از سبزیجاتی که بسته به آب و هوای شما نسبتاً آسان رشد می کنند، عبارتند از گوجه فرنگی، کاهو، نخود، لوبیا، کدو حلوایی و خیار.  اگر در باغبانی تازه کار هستید، با تعدادی از این موارد شروع کنید در نتیجه سلامتی بدن با باغبانی را افزایش میدهید.

پرورش برخی گیاهان مانند پیازچه و آویشن نیز می تواند بسیار آسان باشد. این گیاهان واقعاً می توانند طعم سبزیجاتی را که پرورش می دهید افزایش دهند.
هنگام برنامه ریزی باغ خود ، باید خاک، نور خورشید باغ و آب و هوای خود را نیز در نظر بگیرید.

اگر حیاط شما نور خورشید زیادی دریافت نمی کند، هنوز هم می توانید گیاهان سایه دوست مانند سبزی، سبزی و قارچ پرورش دهید.

لذت بردن از غذای تازه از باغلذت بردن از غذای تازه از باغ


برنامه ریزی برای فصول مختلف رشد

2-علاوه بر پرورش انواع گیاهان، باید برنامه ریزی کنید که چه زمانی گیاهان خاص کاشته و رشد می کنند. زمان‌های خاصی وجود دارد که باید میوه‌ها و سبزیجات را در زمین بگذارید تا به بهترین شکل رشد کنند. این بدان معنی است که شما هر سال چندین دوره کاشت خواهید داشت، معمولاً در اوایل بهار و اوایل پاییز.
به عنوان مثال، بسیاری از گیاهان مانند گوجه فرنگی، کدو حلوایی و ذرت باید پس از آخرین یخبندان در بهار کاشته شوند. با این حال، برخی از گیاهان می توانند در مقابل سرماهای اواخر زمستان واوایل بهار مقاومت کنند، مانند اسفناج، کاهو، تربچه و چغندر. 
اگر فصل رشد خود را به درستی برنامه ریزی کنید، می توانید در طول سال میوه و سبزیجات تازه داشته باشید.
زمان کاشت گیاهان خاص تا حد زیادی به آب و هوای شما بستگی دارد. در مورد منطقه آب و هوایی خاص خود، اینکه چه چیزی در آنجا بهتر رشد می کند و چه زمانی گیاهان خاص باید در زمین قرار گیرند، تحقیق کنید.

غذاهای خانگی را به روشی سالم بپزید

3-هنگامی که میوه ها و سبزیجات خود را پرورش دادید، مهم است که آنها را به روش صحیح بپزید. پختن صحیح آن ها هم مواد مغذی داخل آن ها را حفظ می کند و هم به شما کمک می کند از افزودن مواد ناسالم به غذا جلوگیری کنید. به طور کلی، پختن کم سبزیجات و پرهیز از افزودن چربی زیاد به آن ها به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از سبزیجات خود ببرید. 
هنگام پختن سبزیجات از اضافه کردن چربی زیاد به آنها خودداری کنید. به جای سرخ کردن یا تفت دادن آنها با روغن اضافه شده، سعی کنید آنها را بخارپز کنید تا طعم فوق‌العاده‌شان را بدون اضافه کردن مقدار زیادی چربی ناسالم نشان دهید.
برخی از سبزیجات زمانی که خام هستند مواد مغذی بیشتری دارند و برخی در هنگام پختن مواد مغذی بیشتری را ارائه می دهند. به عنوان مثال، پختن مارچوبه به آرامی مواد مغذی بیشتری را در بدن شما آزاد می کند. با این حال، چغندر وقتی به صورت خام سرو شود، مواد مغذی بیشتری به شما می دهد. کمی تحقیق کنید تا بفهمید سبزیجات شما چگونه به بهترین شکل سرو می شوند.

سلامتی بدن با باغبانیسلامتی بدن با باغبانی

مرحله سوم

تمرکز بر سلامت روان

1-افزایش شادی و رضایت. سلامتی بدن با باغبانی نه تنها افزایش پیدا میکند، بلکه می تواند به سلامت روان شما نیز کمک کند. کار در باغ می تواند پروژه ای عمیقاً رضایت بخش باشد که به شما احساس موفقیت و رضایت می دهد. در واقع نشان داده شده است که باغبانی دیدگاه کلی و رضایت از زندگی شما را بهبود می بخشد.
کار در باغ حتی می تواند باعث شود بدن شما هورمون های خاصی ترشح کند که باعث افزایش شادی و رضایت می شود.

سلامت روان با باغبانیسلامت روان با باغبانی


2-تسکین استرس. گذراندن زمان کار در باغ به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را پاک کنید و استرس را رها کنید و سلامتی بدن با باغبانی را بیشتر کنید. این می تواند به ویژه برای کسانی که نیاز به زمان برای بهبودی از خستگی ذهنی دارند و کسانی که از مراقبت و مراقبتی که باغبانی نیاز دارد راضی هستند مفید باشد. 
از آنجا که باغبانی به کاهش استرس شما کمک می کند، در واقع می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.
در واقع نشان داده شده است که فقط نگاه کردن به گیاهان باعث کاهش عصبانیت و تنش عضلانی می شود.

3-به سلامت طولانی مدت مغز خود کمک کنید. باغبانی نه تنها به سلامت روان شما در زمان انجام آن کمک می کند، بلکه می تواند در دراز مدت به سلامت مغز شما نیز کمک کند. به عنوان مثال، نشان داده شده است که باغبانی از زوال عقل در سالمندان جلوگیری می کند، زیرا بخش هایی از مغز را که با یادگیری و خلاقیت مرتبط هستند تمرین می دهد. 
حتی برای کسانی که زوال عقل دارند، سلامتی بدن با باغبانی را بهبود بخشد. نشان داده شده است که مشکلات مربوط به پرخاشگری مرتبط با زوال عقل را کاهش می دهد.

سلامتی بدن با باغبانیسلامتی بدن با باغبانی



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.