فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

فاتشِدرا یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز است که برگ هایی به رنگ سبز روشن دارد. این گیاه، یک گیاه پیوندی بین عشقه و فاتسیا می باشد.
آشنایی با گیاه فاتشِدرا (Fatshedera)
آشنایی با گیاه فاتشِدرا (Fatshedera)

فاتشِدرا یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز است که برگ هایی به رنگ سبز روشن دارد. 

مکان: این گیاه به مکانی پر نور و خنک نیاز دارد.

ارتفاع: تا 2 متر.

تکثیر: از طریق قلمه زدن.



«فاتشدرا» پیوندی است میان Hedera (پیچکی) و Fatsia (یک نوع آرالیای آپارتمانی). تنها گونه این گیاه Fatshedera lizie است که گیاهی است افراشته و کمی رونده.

ساقه این گیاه، جوان، دارای کرک هایی به رنگ قرمز و برگ هایی همیشه سبز است که برگ های آن شبیه برگ های «فاتسیا» اما سخت تر، کوچکتر و پُر کرک تر است. تنها گاهی اوقات آن هم در اواخر تابستان این گیاه گل می دهد. سپس دسته های گردی از گل های سبز رنگ را تشکیل می دهد. این گیاه دارای واریته ای بسیار زیبا و زینتی است.



کشت: فاتشدرا به نور خورشید علاقه چندانی ندارد. اما مکان آن می بایست پر نور و خنک باشد. هوای تازه برای هر دو واریته سبز برگ و رنگین برگ آن ضروری است. خاک آن را می بایست به طور متوسط آب داد. هر هفته می بایست برگ ها را با دقت شست. در طول زمستان، یعنی زمانی که گیاه به آب کمتر نیاز دارد، دمای 10 تا 12 درجه سانتیگراد اتاق برای آن کافی است.



تکثیر: تکثیر این گیاه تنها از طریق قلمه زدن میسر است. برای این کار می توانید از سر گیاه که دارای سه یا چهار برگ باشد و یا همچنین شاخه های فرعی که دارای یک برگ باشند، استفاده کنید. قلمه ها را در گلدان های کوچک مملو از شن آمیخته با خاک برگ بکارید. سپس روی آن را با شیشه یا کیسه پلاستیکی بپوشانید تا رطوبت مورد نیاز گیاه تأمین شود. به هیچ وجه گلدان ها را زیر نور آفتاب قرار ندهید. این قلمه ها در دمای 18 درجه سانتیگراد به سرعت ریشه می کنند و جوانه می زنند. به غیر از زمستان می توانید در هر فصلی از سال این گیاه را تکثیر کنید. چنانچه سه قلمه را در یک گلدان بکارید، گیاهی فوق العاده سالم و انبوه به دست خواهید آورد.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.