فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

فاتسیا یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز با برگ هایی بزرگ است.«فاتسیا» یکی از شناخته شده ترین گیاهان برگدار است. چنانچه از این گیاه مراقبت صحیح به عمل آورید تا سال ها عمر می کند و در طول زمان ساقه هایی محکم و باریک پدید می آورد.
آشنایی با گیاه فاتسیا (Fatsia)
آشنایی با گیاه فاتسیا (Fatsia)

فاتسیا یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز با برگ هایی بزرگ است.

مکان: این گیاه برای رشد بهتر به مکانی سایه و خنک و خاک رس نیازمند است.

ارتفاع: تا دو متر.

تکثیر: از طریق کاشت دانه یا قلمه زدن.



«فاتسیا» یکی از شناخته شده ترین گیاهان برگدار است. چنانچه از این گیاه مراقبت صحیح به عمل آورید تا سال ها عمر می کند و در طول زمان ساقه هایی محکم و باریک پدید می آورد. این ساقه ها به همراه برگ های نخلی شکل آن ظاهری بسیار زیبا به این گیاه بخشیده است. ارتفاع این گیاه در موطنش، ژاپن به 5 متر می رسد، اما به عنوان یک گیاه آپراتمانی بیشتر از 2 متر رشد نمی کند. حُسن این گیاه در این است که می توان آن را در گوشه تاریک اتاق و یا ورودی سالن ها به خوبی نگهداری کرد. در حالی که هیچگونه تأثیری بر زیبایی آن نخواهد گذاشت.

«فاتسیا» تنها دارای یک گونه به نام Fatsia japonica است. اما واریته های زیبای بسیاری از آن به دست آمده است. ساقه های این گیاه، جوان، باریک و انعطاف پذیر است. برگ های بسز تیره آن همانند برگ های افرا بر روی ساقه هایی نرم رشد می کنند و دارای 9 انگشت هستند. این برگ های جوان 6 سانتیمتر پهنا دارند. بعداً این میزان به 40 سانتیمتر نیز می رسد و برگ ها نرم و چرمی مانند می شوند.



وقتی فاتسیا رشد کرد، در اواسط تابستان و پاییز آرایشی چتری از گل هایی به رنگ سفید مایل به سبز در روی آن به وجود می آید که خوشه هایی کوچک را پدید می آورند.

محبوب ترین واریته آن، Variegata است که بر روی برگ هایش طرح هایی به رنگ سفید یا زرد دیده می شود.

کشت: فاتسیا گیاهی کم زحمت است. این گیاه را می توان در داخل منزل (در تابستان) در محیطی خنک و تاریک و یا در هوای آزاد نگهداشت. از بهار تا پاییز این گیاه را خوب آب بدهید. سپس میزان آب آن را کمتر کنید و بگذارید تا زمستان را در دمای 8 درجه سانتیگراد بگذراند. ماهی یک بار برگ های آن را با پارچه ای خیس بشوئید.

تکثیر: فاتسیا را می توان به راحتی از طریق کاشت بذر آن تکثیر کرد. برای این کار کافی است بذر آن را در دمای معمولی اتاق در خاک معمولی گلدان بکارید. واریته های رنگین برگ آن را می توان از طریق قلمه زدن نیز تکثیر کرد.، اما این گیاه جدید از گیاه مادر خود ضعیف تر است.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.