فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

گیاهان سبزرنگ آپارتمانی علاوه بر زیبایی در تصفیه هوای خانه و ایجاد طراوت و شادابی تأثیر بسزایی دارند. اما گیاهان آپارتمانی نیز همانند دیگر وسایل موجود در خانه کثیف شده و گردوغبار را بر روی خود می‌گیرند. ازاین‌رو در هنگام پاک‌سازی دیگر وسایل داخل خانه بهتر است به تمیز کردن گیاهان آپارتمانی خود نیز برسید و در آخر منجر به شادابی بیشتر گیاه خود شوید.
چگونه گیاهان آپارتمانی داخل خانه را تمیز کنیم؟
چگونه گیاهان آپارتمانی داخل خانه را تمیز کنیم؟

تمیز کردن گیاهان آپارتمانی


گیاهان آپارتمانی می‌توانند هوای پاک‌تر و ظاهری سرزنده را برای خانه‌تان فراهم کنند و در عین حال یک سرگرمی رضایت‌بخش و کم‌ خرج را به شما ارائه می‌دهند. متأسفانه، برگ های گیاهان آپارتمانی شما به مرور زمان لایه ای از گرد و غبار و کثیفی را جمع می کنند. پاک نکردن این گرد و غبار از برگ ها به جذب حشرات، کپک ها و باکتری هایی که از مواد آلی موجود در گرد و غبار تغذیه می کنند کمک می کند. گرد و غبار همچنین نور را مسدود می کند و گیاهان را از فتوسنتزو تهیه غذای خود باز می دارد. یادگیری تمیز کردن گیاهان آپارتمانی به شما کمک می کند تا از این مشکلات جلوگیری کنید.

اقدام پیشگیرانه

برگ هارا منظم بشویید

1-بهترین اقدام پیشگیرانه که می توانید برای جلوگیری از کثیف شدن برگ ها انجام دهید شستشوی منظم با آب ولرم است. از استفاده از آب سرد که می تواند باعث ایجاد لکه روی برگ ها و شوک به ریشه شود خودداری کنید (به یاد داشته باشید که گیاهان آپارتمانی تقریباً همه از مناطق استوایی هستند - آنها به باران گرم عادت دارند).

برای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی کوچک، گیاه را در سینک آشپزخانه خود قرار دهید. اگر سمپاش دارید، آن را با شیر آشپزخانه خود اسپری کنید. در غیر این صورت از بطری اسپری استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی بزرگ را می توان با قرار دادن آنها در حمام شستشو داد. سر دوش های انعطاف پذیر و کشیده برای این کار به خوبی کار می کنند. قبل از بازگرداندن گیاه به خانه اجازه دهید تا خشک شود.
تمیز کردن گیاهان آپارتمانی - برگ هارا منظم بشوییدتمیز کردن گیاهان آپارتمانی - برگ هارا منظم بشویید

با دستمال مرطوب پاک کنید

 2-برای از بین بردن منظم گرد و غبار و تمیز کردن گیاهان آپارتمانی با برگ های بزرگ ، با پارچه ای که در آب ولرم مرطوب شده است، برگ ها را به آرامی پاک کنید.

حوله های کاغذی و حوله های پارچه ای برای این کار قابل قبول هستند، اما می توانند برای برگ های گیاه ساینده باشند. در حالت ایده آل، شما باید یک پارچه بسیار صاف انتخاب کنید. پارچه های ساخته شده از تی شرت های قدیمی به خوبی کار می کنند.

این کمک می کند تا برگ ها و ساقه ها را با دست آزاد خود نگه دارید تا با اعمال فشار بیش از حد با پارچه از شکستن هر یک از آنها جلوگیری کنید.
تمیز کردن گیاهان آپارتمانی - از دستمال مرطوب استفاده کنیدتمیز کردن گیاهان آپارتمانی - از دستمال مرطوب استفاده کنید

تمیز کردن تجمع کثیفی

1-برای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی با استفاده از یک مسواک قدیمی گرد و غبار گیاهان  با برگ های فازی را تمیز کنید. گیاهان آپارتمانی با برگ های پرز مانند بنفشه آفریقایی را می توان با استفاده از یک مسواک نرم گردگیری کرد.
برگ را با دست آزاد خود نگه دارید، آن را با ضربه های ملایم مسواک تمیز کنید. از پایه تا نوک هر برگ کار کنید. گرد و غبار مسواک را هر از گاهی تمیز کنید.
علاوه بر مسواک، می توانید از این تکنیک با یک برس رنگ نرم، یک لوله پاک کن یا حتی یکی از برگ های فازی خود گیاه نیز استفاده کنید.


2-گیاهان آپارتمانی را با برگ های کوچک در آب بچرخانید تا گرد و غبار از بین برود. گیاهان آپارتمانی با تعداد زیادی برگ کوچک، تمیز کردن برگ به برگ بسیار زمان بر است. در عوض، این گیاهان را می توان در آب ولرم چرخاند تا گرد و غبار را از بین ببرد.
با پر کردن یک سطل با آب ولرم شروع کنید. افزودن چند قطره صابون به ظرف به تمیز کردن برگ های گیاه کمک می کند.
گلدان و خاک را با دستان خود نگه دارید، گیاه آپارتمانی را زیر و رو کنید و برگ های آن را در سطل آب فرو کنید. آن را به آرامی بچرخانید و سپس اجازه دهید در هوا خشک شود

دوش آب ولرم

3-هر چند سال یکبار از این روش استفاده کنید. برای گیاهانی که واقعا گرد و خاک می شوند، مانند کاکتوس کریسمس و گیاهان فیلودندرون، به خصوص وقتی بزرگ هستند، ایده آل است.
گیاهان را در یک دوش آب ولرم قرار دهید. اگر بزرگ هستند آنها را روی پایه های ضد آب قرار دهید.
از یک دوش دستی استفاده کنید (مواظب باشید دمای آب را به اندازه کافی تنظیم کنید) و به آرامی برگ ها را اسپری کنید تا همه کثیفی ها را بشویید. زیاد اسپری نکنید
اجازه دهید تا خشک شود.
پس از خشک شدن به جای اصلی خود بازگردانید.


4-سعی کنید از سس مایونز برای درخشندگی برگ های گیاهان خود استفاده کنید.  این فرآیند زمان زیادی می برد و برای گیاهانی مانند بنفشه آفریقایی کار نمی کند زیرا برگ ها کدر هستند.
ابتدا برگ ها را گردگیری کنید و همچنین روی آن را با صابون ظرفشویی و آب ولرم اسپری کنید.
مقداری سس مایونز را روی یک پارچه مرطوب بریزید و هر برگ را پاک کنید. روغن موجود در مایونز بر روی برگ هایی که زمانی کدر به نظر می رسید، درخشندگی ایجاد می کند!
سپس مایونز را با پارچه ای به آرامی پاک کنید.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.