فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

برای کاشت درخت انار خانگی میتوانید از درخت انار پا کوتاه استفاده کنید که ارتفاع و وسعت آن به 50 تا 120 سانتیمتر میرسد.
چگونه درخت انار را داخل گلدان پرورش بدهیم؟
چگونه درخت انار را داخل گلدان پرورش بدهیم؟


شاید فکر میکنید درخت انار گونه درختی است که تنها در خاک باغچه رشد میکند و نیاز به محیط خاصی دارد اما اگر بدانید پرورش درخت انار در گلدان در داخل خانه کاری نسبتا آسان و جالب است، احتمالا دلتان میخواهید خودتان این کار را امتحان کنید. در واقع درختهای انار داخل خانه گلدانهای بسیار جالب و زیبایی هستند. برخی از علاقمندان به گیاه و باغبانی، از پرورش درخت انار بونسای لذت میبرند. بنسای شکل مینیاتوری درختهای طبیعی است. در اینجا با پرورش درخت انار در خانه آشنا میشوید:

چگونه درخت انار را داخل خانه پرورش دهیم؟

درخت انار هنگامی که بالغ میشود ارتفاع آن به حدود 9 متر میرسد که مسلما این حد برای محیط خانه بسیار زیاد است. اما نگران نباشید، این مشکل را میتوانید حل کنید. برای کاشت درخت انار خانگی میتوانید از درخت انار پا کوتاه ( dwarf ) استفاده کنید که ارتفاع و وسعت آن به 50 تا 120 سانتیمتر میرسد.

بسیاری از مردم انار پا کوتاه را به عنوان درخت زینتی میکارند چون میوه های آن کوچک و ترش بوده و مملو از دانه می باشند.

درخت انار خود را در گلدان محکم و مقاوم با قطر حدود 30 تا 35 سانتیمتر بکارید. گلدان را با خاک گلدانی سبک پر کنید. درخت انار را در مکانی آفتابگیر قرار دهید که تا حد ممکن آفتاب زیادی به گیاه برسد. دمای معمولی اتاق برای درخت انار خانگی مناسب است.

مراقبت از انار گلدانی

مرتبا به درخت انار خود آب بدهید تا خاک آن مرطوب باشد اما دقت کنید که خاک نباید خیس بماند. تا جایی به درخت آب بدهید که از سوراخ زیر گلدان خارج شده و وارد زیر گلدانی شود. سپس بگذارید خاک کمی خشک شود و سپس دوباره به آن آب بدهید. هرگز نگذارید خاک گیاه کاملا خشک شود.

در بهار و تابستان هر یک هفته در میان به گیاه کود همه منظوره بدهید. کود را پیش از مصرف رقیق کنید تا غلظت آن به نصف برسد.

هنگامی که گیاه دچار تنگی ریشه شد و فضا برای ریشه کوچک بود، برای تعویض گلدان اقدام کنید. برای این کار درخت انار را به گلدانی با یک سایز بزرگتر منتقل کنید. پیش از این مرحله گلدان انار را عوض نکنید.

در اوایل بهار درخت انار خود را هرس کنید. هر گونه شاخه و برگ مرده را قطع کنید و جدا کنید تا جایی که درخت به شکل دلخواهتان در بیاید و از حالت وحشی خارج شود. گهگاهی نوک شاخه های جدید را بچینید تا گیاهتان پر و انبوه شود.

رسیدگی به گلدان انار در زمستان

درخت انار خانگی هر روز حداقل به چهار تا شش ساعت روشنایی روز نیاز دارد. در صورتی که نمیتوانید این منبع نور را به صورت طبیعی تامین کنید، باید با مهتابی یا منابع دیگر نور مصنوعی مانند چراغ رشد (گرو لایت) آن را تامین کنید.

اگر در زمستان هوای داخل خانه تان خشک است، گلدان انار را در ظرف حاوی شن مرطوب بگذارید اما حواستان باشد ته گلدان در آب قرار نگیرد. خاک را کمی خشک نگه دارید و مراقب باشید در ماههای زمستانی بیش از حد به گیاه آب ندهید.

منبع

http://www.gardeningknowhow.com/edible/fruits/pomegranate/pomegranate-houseplants.htm

 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.