فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

معمولاً در دکوراسیون بوهو از تعداد زیادی گیاه استفاده می شود. از آنجایی که وجود طرح و نقش فراوان و رنگ های مختلف از ویژگی های این سبک است، گیاهان علاوه بر ایجاد رنگ ها، بافت ها و اشکال مختلف در اتاق، به ایجاد انرژی مثبت نیز کمک می کنند.
گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون بوهو
گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون بوهو

بوهو، سبکی است که از دل بر می آید، با ذهنیت فردی همراه می شود و شکل عینی به خود می گیرد. این سبک با سادگی و سبکبالی، فضایی سرشار از زندگی و ویژگی های هنری و فرهنگی متمایز از دیگر سبک های چیدمان می آفریند. فضای این سبک، منحصر به فرد و غیرتکراری است.   می توان طیف وسیعی از   سبک «بوهو » را در نظر داشت، دقیقاً به همان گوناگونیِ افراد مختلف. راحتی ذاتی و رنگارنگی آن، حالتی به اصطلاح کولی وار دارد، شاد و سرزنده و پر از تنوع است.

معمولاً در دکوراسیون بوهو از تعداد زیادی گیاه استفاده می شود. از آنجایی که وجود طرح و نقش فراوان و رنگ های مختلف از ویژگی های این سبک است، گیاهان علاوه بر ایجاد رنگ ها، بافت ها و اشکال مختلف در اتاق، به ایجاد انرژی مثبت نیز کمک می کنند.

در این سبک از دکوراسیون می توانید از انواع گیاهان آپارتمانی با برگ های بزرگ، کوچک و یا گیاهان آویز استفاده کنند.

برگ انجیری ( Monstera ):   

این گیاه برگ های پهن و بزرگی دارد که آن را برای دکوراسیون به سبک بوهو مناسب می کند. گیاه برگ انجیری نگهداری راحتی دارد. برگ های آن در ابتدا ساده است و به مرور شکاف هایی در آن ظاهر می شود. آبیاری زیاد برای این گیاه مشکل ساز می شود.



پتوس:

این گیاه بسیار سازگار است و حتی در بخش های سایه خانه هم به خوبی رشد می کند. اگر از افراد پرمشغله هستید و زمان زیادی را نمی توانید صرف گیاهان کنید، پتوس انتخاب خوبی برای شماست. پتوس از گیاهان تصفیه کننده هواست و می توانید آن را به شکل آویز در خانه قرار دهید.



سرخس:

از گیاهان زیبایی که طرفداران خودش را دارد. بهتر است رطوبت کافی برایش ایجاد کنید. نوری که در طول روز از پشت پنجره می تابد برای گیاه سرخس مناسب است و به طور کلی در نور غیرمستقیم و سایه عملکرد بهتری دارد. سرخس نیز از گیاهان تصفیه کنند هواست.



ساکولنت:

ساکولنت ها از گیاهانی هستند که انواع بسیار متنوعی دارند. اغلب ساکولنت هایی که به عنوان گیاهان آپارتمانی استفاده می شوند ابعاد کوچکی دارند. برای تکمیل دکوراسیون بوهو، ساکولنت را به خانه اضافه کنید. اغلب گیاهان ساکولنت برگ هایی گوشتی دارند و آبیاری زیاد باعث پوسیدگی آنها می شود.



کالاته آ:

کالاته آ از انواع گیاهان با برگ های جذاب است. کالاته آ یا کالاتیا انواع مختلفی دارد که اغلبشان ظاهری جذاب دارند و می توانید به عنوان گیاه آپارتمانی در دکوراسیون بوهمیان استفاده کنید. البته فراموش نکنید که نگهداری از این گیاه خیلی راحت نیست و نیاز به فضایی نسبتاً گرم و مرطوب دارد. بهتر است این گیاه را در سایه نگهداری کنید.



نخل:

برای ایجاد دکوراسیونی با حال و هوای استوایی می توانید از نخل استفاده کنید. این گیاه انواع مختلفی دارد. نخل با فرم برگ هایش باعث اضافه شدن بافت طبیعی به دکوراسیون می شود. این گیاه به شرایط سایه و نیم سایه سازگار است. سه نوع از گیاهان نخل که در خانه ها استفاده زیادی دارند شامل نخل شامادورا، کنتیا و نخل اریکا است.



کوردیلین:

اگر به دنبال گیاهی هستید که کمی رنگ به مجموعه گیاهان آپارتمانی شما اضافه کند، گیاه کوردیلین انتخاب خوبی است. این گیاه، گونه های بسیار متنوعی دارد. برگ های گیاه کوردیلین دارای حاشیه هایی قرمز رنگ است که باعث ایجاد تنوع در دکوراسیون می شود. نیاز این گیاه به غبارپاشی و نور غیرمستقیم را فراموش نکنید.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.