فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

گیاهان به خودی خود سبک خاصی ندارند ولی برای تکمیل هر سبک دکوراسیون و ایجاد زیبایی و تناسب در دکور منزل، می توان از فرم و شکل برگ هایشان استفاده کرد.
گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون کلاسیک
گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون کلاسیک

گیاهان به خودی خود سبک خاصی ندارند ولی برای تکمیل هر سبک دکوراسیون و ایجاد زیبایی و تناسب در دکور منزل، می توان از فرم و شکل برگ هایشان استفاده کرد.

پرنده بهشتی:

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا از گیاهان زیبایی است که گل های نارنجی و آبی رنگ، آن را جذاب تر می کند. این گیاه را در معرض نور غیرمستقیم و کافی قرار دهید. اندازه این گیاه به حدود یک متر هم می رسد. گلدهی این گیاه از زمستان شروع شده و تا اواخر بهار ادامه دارد. رطوبت را دوست دارد و آبیاری آن باید به میزان کافی انجام شود.



کروتون:

یکی از گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی است که آب و هوای مرطوب را دوست دارد. این گیاه را می توانید در یک گلدان زیبا در گوشه ای از پذیرایی با نور مناسب قرار دهید. برخی از گونه های کروتون را در باغچه ها هم می توان کاشت.



گیاهان بونسای:

گیاهانی که به روش بونسای پرورش می یابند به دلیل ظاهر با اصالت خود انتخاب مناسبی برای خانه ای با دکوراسیون سبک کلاسیک هستند. گیاهان بونسای انواع مختلفی دارند که هر یک نیازهای مختلفی دارند. به طور کلی پرورش و نگهداری از بونسای کار راحتی نیست و حتماً باید با مشورت کارشناسان در این زمینه انجام دهید.



فیکوس الاستیکا:

گیاهی با برگ های بزرگ و چرمی است که با همین ویژگی ها محبوب شده است. اگر به درستی نگهداری شود به خوبی رشد خواهد کرد. فیکوس نور غیرمستقیم می خواهد و دوست دارد خاک مرطوبی داشته باشد ولی غرقابی نباشد. هوای مرطوب را می پسندد ولی در آب و هوای کمی خشک تر هم رشد می کند. فراموش نکنید شیره این گیاه باعث ایجاد خارش و حساسیت پوستی می شود.



نخل زینتی راپیس:

نخل ها انواع مختلفی دارند که ظاهرشان برای یک خانه با دکوراسیون کلاسیک می تواند مناسب باشد. نخل زینتی راپیس برگ های ابلق و کلفتی دارد. البته این گیاه در ایران به صورت محدود یافت می شود. این گیاه از نخل هایی با نگهداری آسان است که در اغلب آب و هوای خشک و یا مرطوب دوام می آورد. نخل هوای منزل شما را تصفیه می کند.



آگلونما:

آگلونما جزو گیاهان برگ پهن است. این گیاه، گونه سبز و ابلق دارد. گونه های ابلق آن به نور بیشتری نیاز دارند. ولی به طور کلی آگلونما را در معرض نور مستقیم قرار ندهید. به سرمای زمستان و آبیاری زیاد حساس است پس میزان آبیاری را در زمستان کاهش داده و اگر در جای خنکی قرار دارد، در فصل زمستان آن را به جای کمی گرمتر منتقل کنید.



یوکا:

از گیاهان آپارتمانی مقاوم در برابر خشکی است و آب زیاد آن را پوسیده خواهد کرد. این گیاه رشد کندی دارد. یوکا هم در داخل باغچه رشد می کند و هم می تواند در گلدان و داخل خانه نگهداری شود. آفتاب کامل برای رشد یوکا مناسب است.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.