فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

در این مقاله چند گیاه زیبا و مناسب برای رشد در آپارتمان که برای تصفیه هوای خانه نیز کاربرد دارند، معرفی می شوند.
گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا
گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

پیچک انگلیسی:

این گیاه برای کاشت در گلدان ایده آل است، زیرا طبیعت تهاجمی آن به سرعت رشد کرده و همه جا را فرا می گیرد. تحقیقات نشان داده که استفاده از آن برای حذف ذرات مضر فسیلی در هوا بسیار مفید است. این گیاه برای خانواده ای که اعضای آن سیگار می کشند و همچنین پاکسازی فضاهای کوچک نیز بسیار مناسب است.


پتوس طلایی:

ناسا این گیاه را یکی از مؤثرین گزینه ها برای حذف فرمالدئید می داند. گیاهی که مقاومت بالایی داشته نسبتاً سریع رشد می کند و برای طبقات بالایی آپارتمان ها نیز مناسب است. پتوس در جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن نقش مهمی ایفا می کند.



سرخس برگ شمشیری (سرخس بوستون):

این گیاه سرسبز واقعاً به عنوان یک رطوبت ساز طبیعی هوا عمل می کند. در عین حال که رطوبت را به هوا اضافه می کند، گزینه خوبی برای حذف فرمالدئید نیز هست. زیبایی بسیار تأثیرگذاری در فضا دارد و می تواند رشد خوبی داشته باشد.



گیاه دراسنا:

برگ های طویل و راه راه از این گیاه به راحتی می توانند در محیط خانه تنها با مقادیر کم نور خورشید و آب رشد کنند. این یک راه عالی برای از بین بردن تری کلرو اتیلن است که از حلال ها و رنگ ها در فضا به وجود می آید. این گیاه می تواند رشد زیادی داشته باشد اما بهتر است هر از چند گاهی آن را هرس نمایید.



دراسنا مارگیناتا:

این گیاه یک گزینه بسیار ایده آل برای فضاهای اداری و خانه ها است که برای جذابیت و زیبایی اش مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه به کاهش ذرات مضر مانند ذرات شیمیایی خارج شده از اگزوز خودرو، ذرات ناشی از رنگ ها و دود سیگار کمک زیادی می کند.



گیاه اسپاتی فیلوم:

این گیاه با گل های سفید خود زیبایی منحصر به فردی را وارد فضای خانه شما می کند. می توانید برای کاهش ذرات آلوده اتیلن، بنزن، استون و حتی الکل از آن استفاده نمایید. فقط باید از سمی بودن گیاه اطمینان حاصل کرده و از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.



نخل راپیس:

نخل راپیس در فصل بهار و تابستان نیاز به آبیاری فراوان دارد اما با مقاومت بسیار بالایی در برابر حشرات از خود نشان می دهد. برگ های روغنی و شفاف آن به آسانی رشد می کنند و گفته می شود که یک فیلتر همه کاره و مؤثر برای آلاینده های متعدد در محیط داخلی است.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.