فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

کود دهی برای رشد فلفل ها فوق العاده مهم است. در صورت عدم کود دهی رشد گیاه به شدت کند شده و احتمال زرد شدن، پژمردگی و ریزش آن ها وجود خواهد داشت
کود دهی فلفل های تند
کود دهی فلفل های تند
فلفل های تند دسته ای از گیاهان خانواده فلفل هستند که بیشتر از 20 گونه را شامل می شوند. تمامی این گیاهان شرایط محیطی مشابهی را برای رشد و تولید محصول ترجیح می دهند که شامل مقدار زیادی نور، هوای گرم و خاکی با نفوذ پذیری بالا و غنی است. کود دهی برای رشد فلفل ها فوق العاده مهم است چرا که مواد مغذی و معدنی مورد نیاز آن ها را تأمین می کند. در صورتی که از کود استفاده نشود، گیاه به شدت کند رشد کرده و احتمال زرد شدن، پژمردگی و ریزش آن ها وجود دارد. حتی اگر هیچ کدام از این موارد هم اتفاق نیفتد، به احتمال زیادگیاه هیچ گاه محصول نمی دهد. با ترکیب مناسب کود و رطوبت مناسب در خاک، فلفل می تواند به خوبی رشد کرده و میوه های سالم و بزرگ و البته تندش را تولید کند. 
برای کود دهی از کود متعادل 10-10-10 به اندازه 2 قاشق غذاخوری استفاده می شود. این کود هنگام کاشت گیاه به طور یک نواخت بر روی سطح خاک برای هر گیاه (یا گلدان ) ریخته می شود. با ترکیب این کود با خاک 30 سانتی متری سطح (به کمک یک بیل یا شن کش ) می توان از غنی سازی مناسب خاک در این لایه مطمئن شد. پس از ترکیب کود با خاک و کاشت گیاه، خاک باید به خوبی آبیاری شود. البته این اقدام برای زمانی مناسب است که هنوز گیاه را نکاشته باشید. اگر از قبل فلفل کاشته شده است، این مرحله قابل انجام نیست و بهتر است از مرحله بعد کار آغاز کنید. 
پس از کاشت و آماده سازی خاک و زمانی که گیاه اولین میوه خود را تولید کرد، 2 قاشق کود متعادل 10-10-10 اطراف پایه هر گیاه بریزید. کود باید به صورت یکنواخت بر روی سطح خاک پخش شود و حدود 15 سانتی متر از ساقه اصلی فاصله داشته باشد. پس از آن، خاک را خوب آبیاری کنید تا کود به آرامی و به تدریج با خاک مخلوط شود. 
این کار را دو تا 3 بار در فصل رشد (هر 2 هفته یک بار) تکرار کنید. 
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.