فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کلئوم گل هایی بزرگ با ساقه هایی بلند تولید می کند. البته برای گل دهی بیشتر، این گیاه باید هر از چند گاه هرس گل عنکبوتی گردد.گل کلئوم یکی از اعضای خانواده جنس علف مار است که به گل عنکبوتی نیز شهرت دارد. این گیاه گل هایی بزرگ با ساقه هایی بلند تولید می کند که بی شباهت به انفجار ترقه های آتش بازی در آسمان نیست.
هرس گل کلئوم یا گل عنکبوتی
هرس گل کلئوم یا گل عنکبوتی
گل کلئوم یکی از اعضای خانواده جنس علف مار است که به گل عنکبوتی نیز شهرت دارد. این گیاه گل هایی بزرگ با ساقه هایی بلند تولید می کند که بی شباهت به انفجار ترقه های آتش بازی در آسمان نیست. گل کلئوم اگر به عنوان گل یک ساله کاشته شود تقریباً در هر آب و هوایی در فصل های تابستان و بهار قادر به رشد و گل دهی است. این گیاه آفتاب زیاد و خاک مرطوب را دوست دارد. کلئوم تا حدود 1 متر رشد می کند. بخش هایی پایین گیاه معمولاً خالی از برگ است و به همین دلیل معمولاً آن را پشت گل های دیگر می کارند. گل کلئوم به ندرت به هرس کردن نیاز پیدا می کند. هر چند هرس کردن می تواند روشی مؤثر در تشویق گیاه به گل دهی بیشتر و داشتن ظاهری زیبا تر شود.

هرس کردن:

مرحله اول

برای این کار ابتدا سر ساقه اصلی گیاه را از فاصله نیم سانتی متری از بالاترین برگ قطع کنید. این کار گیاه را مجبور می کند دو شاخه جدید ایجاد کند که باعث پر تر شدن و متراکم تر شدن شاخه و برگ ها و گل های بیشتر در طول تابستان می شود.

مرحله دوم

در مرحله بعد برگ های آسیب دیده و مرده را از گیاه جدا کنید. این کار باید در طول فصل رشد و با استفاده از یک چاقو یا قیچی تمیز و تیز انجام شود.

گل های پژمرده شده، مرده یا آسیب دیده را از گیاه جدا کنید . برای این کار باید گل ها را از ساقه و درست زیر گل قطع کنید. بنابراین علاوه بر جدا کردن گل، بخش برجسته زیر گل که محل رشد و پرورش بذر است را جدا کرده و گیاه برای ایجاد گل های جدید و تولید بذر تلاش می کند. این کار را هر هفته یک بار در طول فصل گل دهی انجام دهید.

هرس گل عنکبوتیهرس گل عنکبوتی

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.