فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کاشت بگونیا غده ای تنها با دریافت کمی نور، گل هایی زیبا و رنگارنگ تولید می کند. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه مندان به گل و گیاه در محیط های بسته تر که عمدتاً مانع از رسیدن نور زیاد به گل و گیاهان می شود، کاشت و نگهداری از بگونیا را انتخاب می کنند. البته کاشت بگونیا غده ای در گلدان به کمی دقت و توجه نیاز دارد.
کاشت بگونیا غده ای در گلدان
کاشت بگونیا غده ای در گلدان

بگونیا

بگونیا غده ای قادر است تنها با دریافت کمی نور خورشید در طول، روز گل هایی زیبا و رنگارنگ تولید کند. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه مندان به گل و گیاه در محیط های بسته تر که عمدتاً مانع از رسیدن نور زیاد به گل و گیاهان می شود، کاشت و نگهداری از بگونیا را انتخاب می کنند. 

کاشت بگونیا غده ایکاشت بگونیا غده ای
خانواده بگونیا گل هایی با رنگ های مختلف از صورتی کم رنگ گرفته تا زرد و نارنجی تولید می کند. بگونیا غده ای مشابه تمام گیاهان غده ای دیگر با کاشت یک غده در خاک کار خود را آغاز می کند. غده پس از قرار گرفتن در خاک به سرعت شاخه و برگ تولید می کند تا در نهایت در تابستان بتواند گل های زیبا و رنگارنگ دهد.

مثل تمام گل های رنگی دیگر، کاشت بگونیا غده ای  در گلدان هم بسیار رایج است. در مناطقی با آب و هوای معتدل تر، گلدان ها را حتی می توان در بخشی از فصل زمستان بیرون از خانه گذاشت. هر چند معمولاً در فصول سرد تر سال، این گیاه به داخل خانه و محل مناسب انتقال داده می شود.

برای شناخت انواع بگونیا این صفحه را مطاله نمایید:

انواع بگونیا

برای کاشت بگونیا در داخل گلدان ابتدا باید گلدانی با قطر 25 سانتی یا بیشتر آماده کنید. گلدان را با خاک گلدان ارگانیک مختلف و غیر فشرده پر کنید تا جایی که سطح خاک از لبه گلدان حدود 10 سانتی متر فاصله داشته باشد. البته به جای خاک گلدان می توانید ترکیبی از خاک‌برگ، پوسته گیاهان و تنه درختان، شن دانه درشت و خزه استفاده کنید. کافی است این ترکیبات را به نسبت 1 به 1 با یکدیگر مخلوط کنید و آن را داخل گلدان بریزید. فراموش نکنید که حتماً گلدانی که انتخاب می کنید در انتهای آن سوراخ داشته باشد تا آب وارد شده به گلدان بتواند به سادگی از زیر آن خارج شود.

غده بگونیا غده ای را در داخل خاک قرار دهید به شکلی که قسمت زائده دار آن به سمت بالا قرار گیرد. سپس روی آن خاک بریزید، به اندازه ای که روی آن به طور کامل پوشیده شود.

آبیاری

خاک را آبیاری کنید. به اندازه ای آب بریزید که زیر گلدان خیس شده و آب از انتهای آن خارج گردد. دقت کنید که بر روی خود غده به طور مستقیم آب نریزید. مرطوب شدن غده و جمع آوری آب در فرو رفتگی ریشه آن می تواند باعث پوسیدگی و مشکل شود.

در نهایت گلدان را در جایی گرم قرار دهید تا بتواند نور مستقیم و غیر مستقیم کافی دریافت کند. رطوبت خاک را به صورت روزانه بررسی کنید و در صورتی که سطح خاک خشک شده بود، آن را آبیاری کنید تا خاک هیچ گاه به طور کامل خشک نشود.


برای آشنایی با تکثیر بگونیا این صفحه را مطاله نمایید:  تکثیر بگونیا

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.