فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

یکی از روش های رایج برای کنترل و مقابله با انواع آفت، بوراکس برای دفع مگس سفید است. هر چند که این روش بر بعضی حشرات بی اثر است و مقابله با آن ها روش های دیگری می طلبد.یکی از آفت های رایج که گیاهان و درختان هر باغچه ای را هدف حمله قرار می دهد، مگس سفید است.
آیا بوراکس برای از بین بردن مگس سفید مؤثر است؟
آیا بوراکس برای از بین بردن مگس سفید مؤثر است؟

مگس سفید

یکی از آفت های رایج که گیاهان و درختان هر باغچه ای را هدف حمله قرار می دهد، مگس سفید است. این حشره شبیه به مگس معمولی ولی به رنگ سفید و البته بسیار کوچک تر از آن است که از ساقه و برگ های گیاه، میوه ها و سبزیجات تغذیه می کند. مگس سفید گونه های مختلف دارد که مگس سفید گلخانه ( Trialeurodes vaporariorum ) و مگس سفید برگ نقره ای ( Bemisia tabaci Biotype B ) مشهور ترین گونه ها هستند. یکی از روش های مقابله با مگس سفید استفاده از بوراکس یا همان بوریک اسید است. بوریک اسید را به سادگی می توان حتی در خانه هم تهیه کرد. ولی واقعیت آن است که این محلول تأثیر زیادی بر مگس سفید ندارد.

بوراکس برای دفع مگس سفیدبوراکس برای دفع مگس سفید

بوراکس

نام علمی بوراکس، سدیم تترا بورات است که به صورت پودر قابل حل در آب عرضه  می شود. بوراکس در صنایع مختلف استفاده می شود. بوراکس به عنوان یک آفت کش کم خطر معرفی شده است که در صورتی که طبق دستورالعمل های استاندارد استفاده شود برای انسان ضرر خاصی ندارد. اگرچه بوراکس طیف گسترده ای از حشرات و آفت ها را از بین می برد، ولی برخی از آن ها هم نسبت به این محلول مصونیت دارند که از جمله آن ها مگس سفید و شته است.

کنترل جمعیت مگس سفید

برای کنترل جمعیت مگس سفید بهتر است از آفت کش های دیگر استفاده کرد. یک راهکار پیشنهادی استفاده از فشار آب است. یعنی آب با فشار زیاد از بالا تا پایین گیاه را شست و شو دهد تا به این شکل بیشتر آفت ها از گیاه جدا شوند. البته این کار در صورتی امکان پذیر و مؤثر است که جمعیت آفت ها چندان زیاد نباشد. در صورت هجوم گسترده آفت، می توان از روغن چریش برای از بین بردن شفیره و یا مگس سفید بالغ استفاده کرد.

توجه داشته باشید که زمانی که دمای هوا بالا 25 درجه سانتی گراد است از روغن چریش یا روغن باغبانی استفاده نکنید. در این مواقع می توانید برگ ها و شاخه هایی که مورد هجوم واقع شده اند را قطع کنید.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.