فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

یکی از چندین گیاه مورد علاقه پروانه ها بوواردیا است. این گیاه در مقابل سرما آسیب پذیر است و توصیه می شود نگهداری از آن در خانه انجام شود.بنابراین اگر قصد جذب این پرنده و حشره جذاب به باغچه خود را دارید، بهتر است به نکات مهم پرورش گل بوواردیا دقت داشته باشید. بوواردیا بوته ای چند ساله است که گل هایی خوشه ای و شیپوری شکل می دهد
نگهداری و پرورش گل بوواردیا
نگهداری و پرورش گل بوواردیا

گل بوواردیا

گل بوواردیا یکی از گیاهان مورد علاقه مرغ مگس یا مرغ مگس خوار و پروانه هاست. بنابراین اگر قصد جذب این پرنده و حشره جذاب به باغچه خود را دارید، بهتر است به نکات مهم پرورش گل بوواردیا دقت داشته باشید. بوواردیا بوته ای چند ساله است که گل هایی خوشه ای و شیپوری شکل می دهد. این گل برای مناطق سرد سیر چندان مناسب نیست چرا که دمای هوا مناسب برای این گل بالای 10 درجه سانتی گراد است. در صورتی که دمای هوا از این میزان پایین تر آید، برگ های بوواردیا از بین می روند. بنابراین در مناطقی با آب و هوای خنک تر، بهتر است بوواردیا را در خانه پرورش داد.

پرورش گل بوواردیاپرورش گل بوواردیا

گل بوواردیا خاکی با نفوذ پذیری بالا، غنی از مواد مغذی و میزان زیادی نور خورشید را می طلبد. بنابراین اگر قصد پرورش بوواردیا در داخل خانه را دارید، حتماً آن را در مکانی قرار دهید که بتواند روزانه ساعات زیادی از نورد خورشید بهره گیرد.

آبیاری

این گیاه نیاز به آبیاری مرتب دارد. البته 4-5 سانتی متری سطح خاک پیش از هر بار آب دادن باید کاملاً خشک شود. همچنین خاک باید به اندازه ای آبیاری شود که مرطوب شده ولی گلی نشود. معمولاً به اندازه ای به گیاه آب داده می شود که آب از زیر گلدان خارج گردد.


برای غنی تر کردن خاک می توانید از کود های محلول در آب استفاده کنید. کود را مطابق دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته بندی با آب مخلوط کرده و در طول دوران رشد، ماهی یک بار خاک را کود دهی کنید.

گیاه بوواردیا همچنین در دوران رشد به هرس نیاز دارد.  با استفاده از یک قیچی باغبانی تمیز و تیز ، شاخه ها و برگ های اضافی و آسیب دیده را جدا کنید تا هم رشد و هم شکل و ظاهر آن را تحت کنترل داشته باشید.

هر از چند گاه وضعیت سلامت گیاه را بررسی کنید. در مورد نشانه های حضور حشرات و آفت هایی مثل مگس سفید، بیشتر دقت کنید. مگس سفید حشره ای شبیه به شاپرک ولی در ابعاد کوچک تر و به رنگ سفید است. این حشرات به صورت گروهی زیر برگ ها تجمع می کنند. دو شکارچی طبیعی بیشتر آفت ها، یکی کفشدوزک ها و دیگری بال توری هستند که می توانند به کنترل جمعیت آن ها کمک کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.