فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گل زنبور یا گل گورا گیاهی گرما دوست، مقاوم به کم آبی و بدون نیاز به نگهداری و رسیدگی زیاد است که می تواند مکمل خوبی برای تزیین باغچه در کنار گل های دیگر باشد.گورا در حقیقت یک عبارت اسپانیایی است به معنی «درجه یک» و «عالی». همان طور که از محل زندگی این گیاه مشخص است، گل زنبور نسبت به کم آبی و آب و هوای گرم مقاوم است. این بوته همچنین به آفتاب زیاد و خاکی با نفوذپذیری بالا نیازمند است.
گل زنبور یا گورا چیست؟
گل زنبور یا گورا چیست؟
گل زنبور یا گل گورا ( Gaura ) گیاهی بومی مکزیک و بخش جنوبی کشور آمریکا (ایالت تگزاس) است. گورا در حقیقت یک عبارت اسپانیایی است به معنی «درجه یک» و «عالی». همان طور که از محل زندگی این گیاه مشخص است، گل زنبور نسبت به کم آبی و آب و هوای گرم مقاوم است. این بوته همچنین به آفتاب زیاد و خاکی با نفوذپذیری بالا نیازمند است.

گل زنبورگل زنبور

شکل ظاهری گیاه

گیاه اصلی و غیر اصلاح شده می تواند تا ارتفاع حدود 1 متر رشد کرده و شاخ و برگ های خود را تا عرض 1 متر پهن کند. در مناطقی که روزهای آفتابی کمتری در طول سال دارد، این گل ممکن است به رشد کامل خود نرسد و کمی کوچک تر از گونه اصلی باشد. هر چند که اگر خاک مناسب و مواد مغذی در اختیارش قرار گیرد، می تواند بدون مشکل به زندگی خود ادامه دهد.

گلی با نگهداری آسان

گل زنبور مانند بسیاری دیگر از گیاهان مقاوم به کم آبی، به رسیدگی و نگه داری زیادی نیاز ندارد و به سادگی می توان آن را در مناطقی با آب و هوای مناسب پرورش داد. گل زنبور بیشتر مخصوص مناطقی با آب و هوای گرم و خشک مناسب است. اضافه کردن این گل به باغچه حتی در مناطق دیگر هم می تواند باعث جذاب تر شدن و زیبایی بیشتر باغچه شود. به خصوص در اواخر فصل تابستان که بیشتر گیاهان در مقابل گرمای شدید هوا کم طاقت شده و طراوت و شادابی خود را از دست می دهند. به علاوه گل زنبور کمی دیر تر از سایر گیاهان گل می دهد.

از آن جا که گل زنبوری به آب و هوای گرم عادت دارد، حتی پس از اتمام گل دهی سایر گیاهان، گل های ستاره ای شکل خود را حفظ می کنند. گل های گورا سفید رنگ هستند که پس از مدتی به رنگ صورتی تغییر رنگ می دهند.

گل زنبور - نگهداری آسانگل زنبور - نگهداری آسان

بیشتر گل های پیازی و غده ای مثل زنبق، در فصل بهار گل می دهند. به همین دلیل گل گورا می تواند مکمل خوبی برای این دسته از گل ها باشد. گل زنبور همچنین باعث جذب حشرات مختلف از جمله پروانه ها می شود.

گونه های مختلف گل زنبور

گل زنبوری بیش از 20 گونه مختلف دارد که برخی گونه ها کمی بزرگ تر و برخی کمی کوچک تر هستند. گونه های کوچک گل زنبوری ممکن است هیچ گاه بیشتر از 60 سانتی متر رشد نکنند که برای تزیین محوطه، به خصوص ایجاد پوشش در اطراف سنگ ها و المان های موجود در باغچه، مناسب هستند.

گونه های بزرگ تر را هم می توان در ترکیب با گل های دیگر استفاده کرد. به طور مثال گونه Biennial Gaura و White Gaura پس از رشد کامل ممکن است تا نزدیک به 2 متر هم قد بکشند.

هر کدام از این گونه ها ویژگی های خاص خود را دارند. به طور مثال Biennial Gaura   یا گورای دو ساله در فصل رشد فوق العاده زیبا می شود. ساقه این گیاه از موهای بسیار ریز پوشیده می شود. یا مثلا گونه whirling butterflies  گل هایی به رنگ سفید تولید می کند که در فاصله بهار تا تابستان به تدریج رنگ آن به رنگ صورتی و سپس به رنگ قرمز تغییر می کند.

گونه های مختلفگونه های مختلف

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.