فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

وجود گل های پر شهد برای جذب پروانه ها در محوطه هم باعث زیبا تر شدن محیط می شود و هم طیف وسیعی از پروانه ها و حشرات زیبا را جذب می کند. که هر کدام مزایای مختلفی برای گیاهان آن محوطه دارند. شهد گل سرشار از کربوهیدرات است. ماده ای که نگاه حشراتی مثل پروانه و زنبور و حتی پرندگانی مثل مرگ مگس، یک غذا محسوب می شود.
گل های پر شهد برای جذب پروانه ها
گل های پر شهد برای جذب پروانه ها
وجود گل های پر شهد در محوطه هم باعث زیبا تر شدن محیط می شود و هم طیف وسیعی از حشرات را برای سرک کشیدن به باغچه شما تحریک می کند، که هر کدام مزایای مختلفی برای گیاهان آن محوطه دارند. شهد گل سرشار از کربوهیدرات است. ماده ای که نگاه حشراتی مثل پروانه و زنبور و حتی پرندگانی مثل مرگ مگس، یک غذا محسوب می شود. بیشتر این گل ها آفتاب دوست هستند، پس بهتر است بخشی از باغچه را برای کاشت این گل ها در نظر بگیرید که به اندازه کافی نور دریافت کند. به علاوه بهتر است گل های متنوع با دوره های گل دهی مختلف انتخاب کنید تا در بیشتر اوقات سال، یک محوطه پر گل داشته باشید و مختصات باغچه شما به عنوان یکی از اهداف جذاب و همیشه در دسترس در خاطر حشرات و حیوانات دیگر حک شود.

گل های پر شهد برای پروانه ها


گل های پر شهد برای جذب پروانه هاگل های پر شهد برای جذب پروانه ها

انواع گل های پر شهد برای جذب پروانه ها

از میان انواع گل های پر شهدی که برای جذب پروانه ها توصیه می شود، یکی از آن ها تقریباً در تمام باغچه ها یافت می شود. قاصدک از جمله گل های جذاب برای حشرات است که ممکن است حتی بدون آن که متوجه شوید، در باغچه و محوطه رشد کند. یکی دیگر از گیاهان خودروی رایج دیگر که در جذب پروانه ها و حشرات نقش مؤثر دارد، کنگر است که به خصوص در جذب پروانه شهریار موفق عمل می کند. از دیگر منابع شهد برای جذب پروانه ها می توان به والرین قرمز و شاه‌پسند (با هر رنگی) اشاره کرد. البته برخی از درختان هم می توانند همانند گل ها در جذب پروانه ها مؤثر باشند. مثل شاه بلوط که شکوفه های خوشه ای سفید، زرد یا سرخ رنگش به تنهایی می تواند کمبود گل های پر شهد در باغچه را جبران کند.


گل های شهد دار برای جذب مرغ مگس


گل های پر شهد برای جذب پروانه ها -گل های پر شهد برای جذب پروانه ها -


حضور مرغ مگس در محوطه زیبایی آن را چندین برابر می کند و حس طبیعت و زنده بودن فضا را به مخاطب منتقل می کند. گیاهانی مثل ترمس، گل آویز کالیفرنیا و میمولوس یا گل میمونی، از بهترین گزینه ها هستند. همچنین گل موناردا با رنگ روشن و بوی زیادی که گل هایی به رنگ صورتی، قرمز یا بنفش دارد، می تواند در جذب مرغ مگس خوار، مؤثر باشد. تاج‌الملوک و انگشتانه هم منابع خوب دیگر شهد گل برای جذب مرغ مگس هستند.

برای جذاب تر کردن باغچه می توانید گل کاردینال رونده، پیچک کاردینال و البته پیچ اناری بکارید. پیچ اناری مانند بسیاری از گیاهان رونده دیگر خیلی سریع رشد کرده و در مدت زمانی کوتاه طول آن به 3-4 متر می رسد. گل های پیچ اناری قرمز-نارنجی است و به مدت طولانی باقی می ماند.

 

شهد گل برای جذب زنبور


شهد گل برای جذب زنبورشهد گل برای جذب زنبور

زمانی که برای گل کاری محوطه و باغچه برنامه ریزی می کنید، حتماً کاشت چند گل جذاب برای جذب زنبور ها را مد نظر داشته باشید. زنبورها هم مانند مرغ مگس بیشتر به گل هایی با رنگ مشخص جذب می شوند. مرغ مگس بیشتر گل های قرمز رنگ را دوست دارد و زنبورها گل های آبی را ترجیح می دهند.

گل های آبی رنگ

گل های آبی رنگ پر شهد شامل مریم گلی، علف گربه ، برازمبل بلوچی، پیچ گلیسین و زولنگ یا چوقاقل می شوند. گل های دیگری که معمولاً برای همین منظور استفاده می شوند گل گوشواره، شاه‌پسند و اسطوخودوس هستند. رزماری، ریحان و نعناع زیبا هم منبع خوب شهد برای جذب زنبورها محسوب می شوند. از درختچه های جذاب برای زنبورها هم می توان به درخت پنج انگشت اشاره کرد که شکوفه های بنفش رنگ آن برای زنبورها جذاب است.

هنگام طراحی محوطه، موجودات و حشراتی که احتمالاً به آن جا سر خواهند زد را هم به یاد داشته باشید و در طراحی خود جایی هم برای آن ها در نظر بگیرید. به علاوه استفاده از سموم دفع آفات ممنوع است. بس بهتر است از کاشت درخت ها و گیاهانی که در مقابل آفات آسیب پذیر هستند یا از قبل به آفت مبتلا شده اند، خود داری کنید. همچنین بهتر است در محوطه چند سنگ بزرگ قرار دهید. پروانه ها آفتاب گرفتن بر روی سنگ های بزرگ را دوست دارند. به علاوه بخشی را هم برای آب خوردن آماده کنید. یک محوطه کوچک یا یک چاله پر از آب برای این کار کافی است. چند گیاه جوان را هم برای تغذیه کرم های ابریشم پروانه ها در نظر داشته بگیرید. گیاهانی مثل علف شیر برای پرورش لارو های پروانه شهریار مناسب هستند. اگر در منطقه زندگی شما مرغ مگس وجود دارد و قصد جذب آن به باغچه خود را دارید، کمی آب برای نوشیدن و آب تنی برای آن در نظر  بگیرید. برای زنبور ها هم باید بخشی از باغچه را دست نخورده باقی بگذارید. زنبور ها از این محوطه برای پوشش و همچنین پرورش نسل جدید استفاده می کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.