فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

بادمجانیان دسته بزرگی از گیاهان هستند که گونه‌های مختلف و نام آشنای گیاهی زیادی را شامل می‌شود. بیشتر گیاهان این خانواده و به‌ویژه میوه غیر رسیده آن‌ها، سمی است
گیاهان دسته بامجانیان چه ویژگی هایی مشترکی دارند؟
گیاهان دسته بامجانیان چه ویژگی هایی مشترکی دارند؟
تیره بادمجانیان دسته بزرگی از گیاهان هستند که گونه‌های مختلف و نام آشنای گیاهی زیادی را شامل می‌شود. بیشتر گیاهان این خانواده و به‌ویژه میوه غیر رسیده آن‌ها، سمی است. از جمله گیاهان شناخته شده که در این خانواده دسته بندی می‌شوند می‌توان از شابیزک (یا بلادون)، داتوره، بروگمانسیا و تنباکو، نام برد که همگی تا حدودی سمی بوده و می‌توانند باعث التهاب پوستی، افزایش ضربان قلب، توهم، حمله عصبی و حتی مرگ شوند. با این حال برخی از گیاهانی که در این گروه قرار دارند، از گیاهان پر طرفدار برای پرورش و تزیین در خانه محسوب می‌شوند. پس بد نیست کمی با گل و گیاهان خانواده بادمجانیان آشنا شویم.

 

گیاهان خانواده بادمجانیان چه هستند؟

اگرچه بیشتر گیاهان موجود در این خانواده کمی تا حدی سمی هستند، ولی بخش‌های قابل خوراکی هم دارند که می‌تواند میوه یا ریشه آن باشد. برخی از این گیاهان را حتی در داخل باغچه و خانه هم می‌توان پرورش داد. برخی از شناخته شده ترین مواد غذایی که امروز مصرف می‌کنیم از زیر دسته‌های این گروه محسوب می‌شوند، مثل بادمجان .

تعدادی از گونه‌های گیاهی که در این دسته قرار می‌گیرند در حالت معمول کاملاً بی‌خطر و قابل خوردن هستند. اگرچه تعدادی از آن‌ها همچنان برخی از ویژگی‌های مشترک میان گیاهان این خانواده، مثل ایجاد حساسیت و ... را به همراه دارند. به همین دلیل کسانی که حساسیت شدید دارند بهتر است در مورد مصرف گیاهان این خانواده بیشتر دقت کنند.

گوجه، توماتیلو ، نارنجیلا، بادمجان، سیب زمینی (و سیب زمینی شیرین)، فلفل (که شامل نوع شیرین و تند و انواع مختلف آن مثل فلفل پاپریکا، چیلی، فلفل هندی، تابسکو و ... می‌شود)، گوجی بری، تاماریلو، توت طلایی و پپینو، از جمله گیاهان خوراکی این دسته هستند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.