فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

برای زیبا کردن باغچه خود از گلهای مقاوم به گرما که یکساله هستند و به راحتی میتوانند آفتاب داغ و سوزان تابستان را تحمل کنند و زیبایی خود را با وجود گرما حفظ کنند استفاده کنید.بسیاری از مناطق سرتاسر دنیا مانند ایران افرادی که میخواهند گل و گیاه پرورش بدهند یا طراحی فضای سبز انجام دهند نمیدانند با آب و هوای گرم و خشک و به خصوص تابستانهای داغ چطور کنار بیایند و فضای سبز زیبایی داشته باشند.
معرفی گلهای مقاوم به گرما و آفتاب داغ
معرفی گلهای مقاوم به گرما و آفتاب داغ

بسیاری از مناطق سرتاسر دنیا مانند ایران افرادی که میخواهند گل و گیاه پرورش بدهند یا طراحی فضای سبز انجام دهند نمیدانند با آب و هوای گرم و خشک و به خصوص تابستانهای داغ چطور کنار بیایند و فضای سبز زیبایی داشته باشند. در اینجا گلهای یکساله ای را معرفی میکنیم که به راحتی میتوانند آفتاب داغ و سوزان تابستان را تحمل کنند و زیبایی خود را با وجود گرما حفظ کنند. فقط باید بدانید زمان کاشت گلها را طوری تنظیم کنید که به موقع به گلدهی بیایند.

گلهای مقاوم به گرما

گلهای مقاوم به گرماگلهای مقاوم به گرما

چای ترش

گیاه چای ترش از گلهای مقاوم به گرما است ( Perennial Hibiscus ) یک گیاه خودروی بومی مناطق گرمسیری است. چای ترش با گلهای سفید، صورتی و قرمز جلوه خوبی به باغچه میبخشد. ساقه های آن بلند شده و نیم متر تا 2.5 متر (بسته به رقم) ارتفاع پیدا میکنند. گلدهی چای ترش اواخر بهار تا فرا رسیدن سرماست. با سرما زدگی پاییزی ساقه ها میمیرند. چای ترش به آفتاب کامل و آبیاری زیاد و منظم نیاز دارد و در مناطقی که زمستانها گرم است میتواند چند ساله باشد.

گلهای مقاوم به گرما - چای ترشگلهای مقاوم به گرما - چای ترش

اطلسی

گل اطلسی ( Purple Wave Petunia * یک گیاه مقاوم به گرماست که حتی در روزهای داغ تابستانی هم گل میدهد. اطلسی را میتوانید در گلدانهای آویز یا به صورت پوششی در باغچه بکارید. گیاه اطلسی به آفتاب کامل، آبیاری منظم نیاز دارد و در همه مناطق یک ساله است.

اطلسیاطلسی

گل آهار

گل آهار ( Profusion Zinnias ) از گلهای مقاوم به گرما است .در انواع رنگهای مختلف به باغچه و فضای سبز، جلوه میدهند. همه انواع گل آهار در آب و هوای گرم گل میدهند و برخی از آنها گلدهی را تا پاییز ادامه میدهند. گلهای آهار صورتی، بنفش، نارنجی، قرمز و سفید است. آهار دو نوع پُر پَر و کم پر دارد و در همه مناطق یک ساله است.

گل آهارگل آهار

گل تکمه ای

گل تکمه ای ( Globe Amaranth ) در برابر گرما کاملا مقاوم است. گلهای بنفش، صورتی، سفید یا قرمز که رنگ آنها بستگی به رقم شان دارد، طول عمر زیادی در باغچه دارند و به عنوان گل بریده در دسته گل نیز خوب عمر میکنند. شکوفه های این گیاه را به راحتی میتوان برای تزئینات، خشک کرد. گل تکمه ای در آفتاب کامل تا نیمه سایه رشد میکند و آبیاری متوسط نیاز دارد. این گیاه در همه مناطق یک ساله است.

گل تکمه ایگل تکمه ای

زول

گیاه زول که در ایران با نامهای زول گرزنی، زولنگ، بوقناق، ایرنجیوم یا خاس دریایی ( Sea Holly ) با نام علمی Eryngium شناخته میشود، گیاهی گلدار است که برای ایجاد تمایز در فضای سبز استفاده میشود. این گیاه خاردار زیبا در مناطق گسترده ای در ایران یافت میشود. شکل گیاه زول شبیه کنگر است اما رنگ گلهای آن به رنگ سبز آبی برگها نزدیک است. اغلب برگها رگه های نقره ای رنگ دارند. برخی ارقام گیاه زول آبی فلزی تیره دارند و برخی ارقام دیگر آبی نقره ای هستند. گیاه زول گلهای مخروطی شکلی تولید میکند که با براکتهای نقره ای رنگ خاردار احاطه شده اند. این گیاه نیاز به آفتاب کامل، آبیاری منظم و متوسط دارد و در برخی مناطق چند ساله می باشد.

گل زولگل زول

زنبق

زنبق ( Hermerocallis ) از گلهای مقاوم به آفتاب است .گلهای درشت و زیبایی میدهد که در بین برگهای شمشیری شکلش به خوبی جلوه میکند. زنبق که به آن سوسن یک روزه هم گفته میشود، چه در باغچه باشد چه جای دیگر، یک روز بیشتر عمر نمیکند. اما هر ساقه شکوفه های متعددی دارد که به نوبت باز میشوند و باعث میشوند گیاه در روزهای پیاپی گل داشته باشد. این گیاه آفتاب کامل تا کمی سایه را میپذیرد و در برخی مناطق چند سال عمر میکند.

زنبقزنبق

ایبریس یا کَندی تافت

کَندی تافت همیشه سبز ( Evergreen Candytuft ) دسته های کوچکی از گلهای سفید رنگ ظریف با یک ساقه بلند تولید میکند. گلدهی در بهار شروع میشود و تا پاییز ادامه می یابد. برگهای سبز تیره و براق این گیاه در تمام طول زمستان روی گیاه می مانند بنابراین جذابیت گیاه در تمام طول سال حفظ میشود. این گیاه در برخی مناطق چند ساله است.

ایبریس یا کَندی تافتایبریس یا کَندی تافت

کوکب کوهی

گیاه کوکب کوهی ( Brown-Eyed Susan ) که به آن سوسن چشم سیاه نیز میگویند، گلهای زرد یا نارنجی رنگ درشتی تولید میکند که در مرکز گلبرگها، یک دایره قهوه ای یا سیاه رنگ برجسته وجود دارد (شبیه به گل آفتابگردان) . این گیاه در سال اول از بذر تولید میشود و چند ساله است اما برخی ارقام آن یک ساله هستند. در مناطق گرمتر در زمستان هم گلدهی دارد. بیشتر انواع کوکب کوهی چند ساله هستند و به تدریج با گلهای متعدد جلوه گر میشوند. کوکب کوهی به گرما مقاوم است به عنوان گل بریده نیز عمر خوبی دارد.

کوکب کوهیکوکب کوهی

علف تب بر

علف تب بر، اذان الحمار یا یوپاتریوم ( Eupatorium species ) یک گل خودروی دوست داشتنی است که پرنده ها و پروانه ها را به خود جذب میکند. این گیاه رقمهای مختلف دارد که رنگها و اندازه های متفاتی دارند. در برخی مناطق به عنوان گیاه چند ساله پرورش داده میشود.

علف تب برعلف تب بر

سرخارگل

گیاه سرخارگل ( Purple Coneflower ) با گلهای صورتی تا بنفش رنگ خود که قطر آنها به حدود 10 سانتیمتر میرسد، توجه ها را به خود جلب میکند. این گیاه چند ساله است و از اواسط تابستان تا پاییز گلدهی دارد. این گیاه بسیار مقاوم است و پرورش آن ساده است. پس از چند سال میتوانید با تقسیم ریشه، گیاه را تکثیر کنید و گلهای جدیدی از آن بگیرید. سرخارگل پروانه ها را به خود جذب میکند و به عنوان گل بریده هم عمر خوبی دارد.

آفتابگردان

گل آفتابگردان را به راحتی میتوانید از بذر پرورش بدهید و از گلهای بسیار درشت و زرد رنگ آن لذت ببرید. کودکان نیز میتوانند گل آفتابگردان پرورش بدهند. گاهی قد این گیاه خیلی بلند میشود. بذرهای این گیاه که در وسط گلها تولید میشود، خوردنی است (تخمه آفتابگردان). در حال حاضر انواع کوتاه قد آفتابگردان نیز وجود دارند و گلهای کوچکتری تولید میکنند. گلهای آفتابگردان به سمت آفتاب میچرخند به همین علت به آنها آفتابگردان گفته میشود. بنابراین برای کاشت باید محل خورشید را هم در نظر داشته باشید که گلها هنگامی که رو به خورشید میچرخند، رو به شما باشند. آفتابگردان به آفتاب کامل و آبیاری زیاد نیاز دارد و یک ساله است.

گل جعفریگل جعفری

گل جعفری

گل جعفری(marigolds) در رنگهای زرد و نارنجی گل میدهد. بوی خاصی که جعفری منتشر میکند باعث دور شدن آفتها میشود. گل جعفری به عنوان گل بریده نیز عالی است. نوع هیبریدی آن با رنگ نارنجی پر رنگ و توپی وجود دارد اما بیشتر ارقام آن تنها یکی دو ردیف گلبرگ در اطراف مرکز تیره رنگ، دارند. این گیاه یک ساله است و به آفتاب کامل نیاز دارد.

















  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.