فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کاشت انواع گیاهان سرشار از شهد راه بسیار خوبی برای جذب حشرات مفید به باغچه است به این امید که در آنجا بمانند و زیست خود را ادامه دهند
حشرات مفید آفت کش: سن شکارگر
حشرات مفید آفت کش: سن شکارگر

حشرات مفید حشراتی هستند که به عنوان آفت کش طبیعی عمل میکنند و در مقابله با آفت زدگی به کمک ما می آیند. سن شکارگر ( pirate bug ) یکی از این آفت کش های طبیعی و دوست گیاهان است. باید این حشره که شاید در نگاه اول به نظر شبیه آفت خطرناک برسد، را بشناسید تا به اشتباه آنها را نابود نکنید. سن شکارگر حشره ای کوچک است که طول آن به یک بیستم اینچ یعنی 1.2 میلی متر میرسد. شفیره های این حشره کوچکتر از این مقدار هستند. وجود سن شکارگر در باغچه یک نعمت برای باغبان و گیاهان است چرا که این حشرات با جثه ریز کمک بزرگی میکنند و آفت های شایع را از بین میبرند. از جمله آفت هایی که طعمه سن شکارگر هستند عبارتند از:

تریپس

کنه تار عنکبوتی

شته

مگس سفید

کرم های پیله ساز

زنجره

 

چرخه زندگی سن شکارگر

سن شکارگر ممکن است کوچک باشد اما جمعیت آنها در شرایط مساعد به سرعت زیاد میشود. برای فراهم کردن زیستگاه مناسب برای آنها، باید ابتدا چرخه زندگی شان را بشناسید.

سنهای ماده تخمهای خود را چند روز پس از جفت گیری، در بافتهای گیاه میریزند. این تخمها واقعا ریز هستند و شفاف تا سفید رنگ بوده و به سختی میتوانید آنها را ببینید.

یک سن شکارگر ماده حدود چهار هفته زنده می ماند و در این مدت در صورتی که خوب غذا بخورد تا صد تخم میگذارد. تولید تخم در هوای سرد کم میشود.

شفیره های این حشره سر از تخم بیرون می آورند و 5 مرحله رشد دارد تا زمانی که به بلوغ برسد. حشرات جوان زرد رنگ هستند اما در مراحل بعدتر به رنگ قهوه ای در می آیند. مرحله بالغ با بالهای مایل به قهوه ای مشخص میشود.

 

گیاهانی که زیستگاه سن شکارگر هستند

کاشت انواع گیاهان سرشار از شهد راه بسیار خوبی برای جذب حشرات مفید به باغچه است به این امید که در آنجا بمانند و زیست خود را ادامه دهند. از جمله این گیاهان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

·         روئینه زرین یا علف طلایی ( Goldenrod )

حفظ تعداد زیادی از این گیاهان و سایر گیاهان گلدار در زمین باعث میشود سن شکارگر همانجا بماند و کار آفت کشی را برایتان انجام دهد. مراقب تخمهای آنها باشید که در سطح زیرین برگهای گیاهان مورد علاقه شان قرار دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.