فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

گیاه پیچ اناری نیاز به نوع خاصی از خاک ندارد و در انواع خاکهای شنی، سنگی یا رسی به خوبی رشد میکند به شرط این که قابلیت زهکشی خاک خوب باشد
گیاهان مقاوم به گرما: علت از بین رفتن گیاه پیچ اناری چیست؟
گیاهان مقاوم به گرما: علت از بین رفتن گیاه پیچ اناری چیست؟

گیاه پیچ اناری ( Trumpet vine ) با نام علمی Campsis radicans یک گیاه زینتی گلدار است که معمولا رشد زیادی دارد و به راحتی بزرگ شده و بالا میرود. پیچ اناری گیاهی رونده است و در بعضی موارد به 35 فوت (10.5 متیر)  هم میرسد. این گیاه مناسب مناطق گرم و خشک است چرا که در مقابل گرما بسیار مقاوم است. گیاه پیچ اناری در مقابل بیشتر انواع آفت زدگی و بیماریهای گیاهی نیز مقاوم بوده و به خاک یا آبیاری حساسیت نشان نمیدهد. با این وجود این امکان وجود دارد که تحت برخی شرایط محیطی یا بیولوژیکی، پیچ اناری خود را از دست بدهید. در اینجا به دلایل مردن پیچ اناری میپردازیم.

 

سفت بودن خاک و عدم قابلیت زهکشی مناسب

اگر خاکی که پیچ اناری در آن کاشته شده است، سفت و متراکم باشد و قابلیت زهکشی خوبی نداشته باشد آب دائم در آن مانده و خاک گِلی می ماند. گیاه پیچ اناری نیاز به نوع خاصی از خاک ندارد و در انواع خاکهای شنی، سنگی یا رسی به خوبی رشد میکند به شرط این که قابلیت زهکشی خاک خوب باشد. خاکهایی که متراکم هستند نمیگذارد آب از آن تخلیه شود بنابراین ریشه های پیچ اناری ممکن است دچار پوسیدگی ریشه شده و از بین بروند در نتیجه گیاه در نهایت می میرد. اگر گیاهتان به نظر ضعیف میرسد و خاک آن متراکم است، با اصلاح خاک میتوانید مشکل را حل کنید.

 

کافی نبودن نور آفتاب

اگر چه این گیاه به میزان نور سخت گیر نیست و در محیط نیم سایه نیز میتواند رشد کند اما سایه زیاد یا نور کم باعث ضعیف شدن آن میشود. بعضی از این گیاهان در محیطی که مدت طولانی تری سایه دارد نیز رشد میکنند اما باز هم به چند ساعت آفتاب نیاز دارند بنابراین اگر محیط آن کامل سایه باشد رشد گیاه متوقف شده و گلدهی آن کم میشود و ممکن است در نهایت گیاه خود را از دست بدهید.

 

سفیدک پودری

سفیدک پودری ( Powdery Mildew ) یکی از بیماریهایی است که سلامت گیاهان زیادی را به خطر می اندازد. در صورتی که آلودگی این بیماری قارچی خفیف باشد و تنها چند برگ گیاه را پوشانده باشد (لکه هایی شبیه آرد سفید) ، تنها باعث برگ ریزش زود هنگام گیاه میشود. اما در موارد هجوم شدید قارچ سفیدک پودری، ممکن است بیماری به همه بخشهای گیاه رسیده و باعث کندی رشد و در نهایت مرگ آن شود. سفیدک پودری معمولا در گیاهانی دیده میشود که در سایه قرار دارند و دمای هوا بین 15 تا 26 درجه سانتیگراد است.  

 

شوکه شدن گیاه

یکی از دلایل از بین رفتن گیاهانی که به تازگی کاشته اید، شوک ناشی از جا به جایی و تغییر مکان است. اگر پیچ اناری را اخیرا جا به جا کرده اید یا تازه در باغچه کاشته اید و اکنون در حال مرگ است یا به کل از بین رفته است، این امکان وجود دارد که گیاه دچار شوک ناشی از تغییر مکان شده باشد. زمانی که گیاه را از گلدان یا از داخل خاک میخواهید در بیاورید، بخشی از سیستم ریشه آن صدمه می بیند و گسیخته میشود. هنگامی که بخش زیادی از ریشه آسیب ببیند گیاه نمیتواند آب و مواد مغذی کافی برای خود فراهم کند. همچنین ممکن است محل جدید گیاه از نظر دما، رطوبت، نور یا وزش باد تفاوت زیادی با محل قبلی داشته باشد که در این صورت به علت تغییر، شوکه میشود و ممکن است در نهایت بمیرد. علت شوکه شدن گیاه هر چه که باشد، در وهله اول با توقف یا کندی رشد مشخص میشود. ممکن است برگها قهوه ای شده و بریزند و جوانه ها و گلها پژمرده و خشک شوند. اگر وضعیت آن بهبود پیدا نکند، در نهایت گیاه میمیرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.