فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

تاتوره درختی گیاه گلدار بسیار جذاب است. گلهای تاتوره شیپوری شکل است. تاتوره درختی انواع رنگهای سفید، نارنجی، زرد و صورتی دارد و رنگ گلهای تاتوره شما بستگی به این دارد که کدام نوع آن را خریداری کرده اید
شرایط مراقبت از تاتوره درختی
شرایط مراقبت از تاتوره درختی

داتوره یا تاتوره دو نوع بوته ای و درختچه ای دارد. نوع بوته ای آن را بسیاری از ما در باغچه ها و فضاهای سبز دیده ایم اما نوع درختچه ای تاتوره ( Angel's Trumpet ) شاید کمتر استفاده شود در حالی که هر کسی آن را ببیند عاشقش میشود. این درختچه گلدار زیبا در طراحی فضای سبز، باغچه و بلوارها به خوبی جلوه میکند. گلهای درختچه تاتوره معطر هستند و این هم یکی دیگر از دلایلی است که باید این درختچه زیبا را در باغچه خود بکارید. اگر شکل درختی به این نوع تاتوره بدهید به حداکثر گلدهی میرسد. درخت تاتوره گیاهی چند ساله است که تا 6 متر ارتفاع پیدا میکند و بومی امریکای جنوبی است.


تاتوره درختیتاتوره درختی

تاتوره درختی یک گیاه گلدار بسیار جذاب است. گلهای تاتوره شیپوری شکل است. تاتوره درختی انواع رنگهای سفید، نارنجی، زرد و صورتی دارد و رنگ گلهای تاتوره شما بستگی به این دارد که کدام نوع آن را خریداری کرده اید.

 



آیا تاتوره درختی سمی است؟

تاتوره عضوی از خانواده تاجریزی است که گوجه فرنگی، سیب زمینی و گل اطلسی نیز از اعضای آن هستند. همه بخشهای این گیاه سمی است. توصیه میشود باغبانان هنگام کار با این گیاه، دستکش بپوشند.

در گذشته از تاتوره به عنوان داروی توهم زا استفاده میشده که دارویی خطرناک است و جان افراد زیادی را گرفته است به خصوص نوجوانانی که پس از شنیدن داستانهایی راجع به قدرت توهم زایی تاتوره آن را مصرف کرده اند. این داروی خطرناک معمولا یه صورت چای مصرف میشود. اگر کودک یا حیوان خانگی دارید اکیدا توصیه میشود پیش از پرورش این گیاه خطرات آن را جدا در نظر داشته باشید.

 

آیا تاتوره درختی سمی است؟آیا تاتوره درختی سمی است؟


تکثیر تاتوره درختی

تاتوره درختی به راحتی از بذر پرورش داده میشود. برای این منظور بذرها را مستقیما در باغچه بریزید. بذر پاشی را پس از برطرف شدن خطر آخرین سرما زدگی بهار و زمانی که خاک گرم شده است، انجام بدهید. بذرهای تاتوره را در عمق نیم سانتیمتری خاک بریزید.

یکی دیگر از روشهای تکثیر تاتوره درختی، قلمه زدن است. هنگامی که تاتوره را هرس میکنید میتوانید بعضی از شاخه های آن را انتخاب کنید و در آب بگذارید تا ریشه بزند. ریشه زایی گیاه را میتوانید با هورمون ریشه زایی تقویت و تسریع کنید.

 

تکثیر تاتوره درختیتکثیر تاتوره درختی

مراقبت از تاتوره درختی

پرورش این گیاه کار ساده ای است. تاتوره گیاهی مقاوم است که آفتاب کامل را ترجیح میدهد اما نیمه سایه را هم میتواند تحمل کند. بهتر است د رروزهای گرم و شبهای سرد، خاک تاتوره رطوبت داشته باشد. این گیاه خاک غنی را دوست دارد و در خاکهای غنی به سرعت رشد میکند. برای تهیه خاک مناسب تاتوره مقداری کمپوست سالم و عاری از آلودگی را پیش از کاشت با خاک مخلوط کنید.

تاتوره درختی به مقدار زیادی آب و مواد مغذی واکنش خوبی نشان میدهد و رطوبت را دوست دارد. هنگام کاشت مقداری کود متعادل به آن بدهید و هر دو تا سه هفته در فصل رشد کود دهی انجام بدهید. درست پیش از فصل گلدهی کود فسفر به آن بدهید.


نوع درختی تاتوره اغلب در گلدان پرورش داده میشود. اگر تاتوره را گلدانی پرورش میدهید باید از گلدان بزرگی استفاده کنید چرا که این گیاه به سرعت رشد میکند . همچنین نیاز آبی آن به خصوص در روزهای گرم و خشک تابستان در گلدان خیلی بیشتر است.

هنگام کاشت گیاه تاتوره جوان در باغچه، علفهای هرز اطراف آن را پاکسازی کنید. یک لایه مالچ به جلوگیری از رویش علفهای هرز کمک میکند. همچنین مالچ پاشی به تغذیه بهتر گیاه کمک میکند.

 

ترفندی برای گلدهی بیشتر تاتوره

برای این که گلدهی تاتوره خیلی زیاد شود، آن را مرتب هرس کنید. هرس تاتوره درختی بهتر است به شکل درخت باشد نه درختچه ای. به این ترتیب زیبایی بیشتری دارد. هرس را زمانی شروع کنید که تنه اصلی گیاه شکل Y به خود گرفته است. سپس شاخه های قدیمی تر را بچینید. هرس شاخه ها باعث تحریک رشد و شاخه دهی تاتوره میشود. گلها بر روی انتهای شاخه ها تشکیل میشوند بنابراین هر چه شاخه جدید بیشتر باشد گلهای بیشتری خواهید داشت.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.