فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

به ژاپنی گیاهی مقاوم به کم آبی و خشکی است اما در آب و هوای معتدل بهترین رشد را دارد. در طول ماههای گرم و بارانی، گیاه مستعد بیماریهای قارچی میشود. همچنین در صورت آبیاری یا آب پاشیدن بر روی برگها، احتمال بیماریهای قارچی و گسترش آنها زیاد میشود
شرایط کاشت و مراقبت از درخت به ژاپنی
شرایط کاشت و مراقبت از درخت به ژاپنی

گیاه به ژاپنی ( Flowering quince ) درختچه ای خزان دار است که به خاطر گلهای سفید، صورتی، گلبهی یا قرمز زیبایش پرورش داده میشود. به ژاپنی درخت خوبی برای طراحی فضای سبز است که در اواخر زمستان شروع به گلدهی میکند و تا اوایل بهار گل میدهد. بیشتر گونه های به ژاپنی به ارتفاعی برابر 1.8 تا 3 متر میرسند. سرعت رشد به ژاپنی در گونه های مختلف مشابه است، اگر چه برخی انواع آن تنها به 90 سانتیمتر میرسند. در اینجا با شرایط مساعد برای کاشت و پرورش درخت به ژاپنی بیشتر آشنا میشوید.

نور و خاک

گلهای به ژاپنی در آفتاب کامل بهترین رشد و شکوفایی را دارند اما میتوانند نیم سایه را نیز تحمل کنند. به ژاپنی درختچه ای انطباق پذیر است که در بیشتر انواع خاک از جمله خاک رسی، شنی و ماسه ای رشد میکند. این گیاه اسیدیته خنثی تا اسیدی را ترجیح میدهد ( pH 3.7 تا 7) و در خاک قلیایی چندان ممکن است خوب عمل نکند. اغلب گیاه به ژاپنی به خاک بسیار قلیایی با زرد شدن برگها (کلروز ناشی از کمبود آهن) واکنش نشان میدهد که باعث توقف رشد گیاه میشود. در موارد شدید کلروز، ممکن است گیاه از بین برود. اگر چه احتمالا میتوانید کلروز را با دادن برخی مواد مغذی به برگها، تنه یا خاک گیاه جبران و درمان کنید اما بهترین کار این است که به ژاپنی را در خاک اسیدی بکارید یا با افزودن مواد آلی، کیفیت خاک را بهتر کنید.

 

مالچ پاشی

یک لایه 7 تا 12 سانتیمتری مالچ در اطراف به ژاپنی بریزید تا با تجزیه آن، خاک تقویت شود. مالچ آلی مانند تراشه های چوب، سوزنهای کاج، کمپوست یا برگهای خرد شده برای مالچ پاشی مناسبند. مالچ پاشی باعث میشود رطوبت خاک حفظ شده و رشد علفهای هرز تحت کنترل باشد و دمای خاک تا حدی ثابت بماند. به این ترتیب خاک در تابستان خنک و در زمستان گرم می ماند. هنگامی که مالچ تجزیه شد آن را جایگزین کنید. از استفاده از مواد گیاهی تازه و برگهای خشک نشده به عنوان مالچ اجتناب کنید چرا که متراکم شده و مانع گردش هوا در اطراف ریشه گیاه میشوند.

 

آبیاری

به ژاپنی گیاهی مقاوم به کم آبی و خشکی است اما در آب و هوای معتدل بهترین رشد را دارد. در طول ماههای گرم و بارانی، گیاه مستعد بیماریهای قارچی میشود. همچنین در صورت آبیاری یا آب پاشیدن بر روی برگها، احتمال بیماریهای قارچی و گسترش آنها زیاد میشود. در نتیجه بیماریهای قارچی، برگها لکه دار شده و در پایان فصل گلدهی گیاه میریزند. در صورتی که هنگام آبیاری، برگها خیس میشوند آبیاری را صبح هنگام انجام دهید تا رطوبت اضافی پیش از شب خشک شود. بهترین روش آبیاری این است که آب را در قاعده گیاه بریزید تا برگها خشک بمانند.

به طور کلی یک مرتبه آبیاری عمیق در هفته مغعمولا کافی است. در صورتی که هنوز خاک از مرتبه قبلی آبیاری رطوبت دارد، به آن آب ندهید.

 

کود دهی

برای درخت به ژاپنی کود همه منظوره خشک پیش از نمایان شدن جوانه های تازه در اوایل بهار، مفید است. کود را به دقت بر روی خاک پیرامون گیاه بپاشید اما مراقب باشید کود بر روی برگها نریزد چرا که ممکن است آنها را بسوزاند. پس از کود دهی، آبیاری عمیق انجام دهید تا کود پیرامون ریشه خوب پخش شود. همچنین میتوانید از کود آهسته رهش استفاده کنید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.