فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

گیاه بومادران را چه به صورت یک گیاه خریداری کنید یا از بذر تولید کنید، باید در آفتاب کامل قرار دهید. این گیاه طیف گسترده ای از انواع خاک را میتواند تحمل کند اما در خاکی با قابلیت زهکشی خوب بهتر رشد میکند. بومادران جتی در خاکهای بسیار فقیر و خشک دچار کمبود مواد مغذی نیز رشد میکند.
با کاشت گیاه بومادران باغچه خود را زیباتر کنید
با کاشت گیاه بومادران باغچه خود را زیباتر کنید

گیاه بومادران ( Yarrow ) با نام علمی Achillea millefolium گیاه گلدار چند ساله است که به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار میگیرد. این گیاه زیبا گزینه خوبی برای پوشش باغچه و جلوه دادن به آن است. مراقبت از این گیاه کار آسانی است چرا که بومادران ذاتا وحشی و بدون نیاز به مراقبت است.

اگر میخواهید با بومادران باغچه خود را زیباتر کنید، این مقاله را بخوانید.

 

چگونه گیاه بومادران بکاریم؟

بومادران بیشتر با تقسیم ریشه تکثیر میشود بنابراین احتمالا بومادران را میتوانید به صورت یه گیاه کامل خریداری نمایید. اگر میخواهید بیش از یک بومادران بکارید، بین آنها 30 تا 60 سانتیمتر فاصله بدهید.

همچنین میتوانید این گیاه را از بذر تولید کنید. برای این کار، بذرها را حدود شش تا هشت هفته پیش از آخرین سرما زدگی منطقه خود در فضای سربسته بکارید. بذرها را در خاک گلدانی مرطوب بریزید. بذرها با مقدار بسیار کمی خاک گلدان باید پوشیده شوند. گلدان حاوی بذر بومادران را در مکانی گرم و آفتاب گیر قرار دهید.

بسته به شرایط بذرها ظرف 14 تا 21 روز جوانه میزنند. میتوانید جوانه زنی بذرها را با پوشاندن روی گلدان با پلاستیک شفاف و مرطوب و گرم نگه داشتن آن تسریع نمایید. اما پس از این که جوانه ها سر بیرون آوردند پلاستیک را باید بردارید.

گیاه بومادران را چه به صورت یک گیاه خریداری کنید یا از بذر تولید کنید، باید در آفتاب کامل قرار دهید. این گیاه طیف گسترده ای از انواع خاک را میتواند تحمل کند اما در خاکی با قابلیت زهکشی خوب بهتر رشد میکند. بومادران جتی در خاکهای بسیار فقیر و خشک دچار کمبود مواد مغذی نیز رشد میکند.

هنگام پرورش گیاه بومادران باید توجه داشته باشید که در صورت مناسب بودن شرایط رشد گیاه ممکن است از کنترل خارج شده و تهاجمی و گسترده شود.

 

پرورش گیاه بومادران چگونه است؟

پس از این که بومادران را کاشتید، نیاز چندانی به رسیدگی ندارد. نیاز نیست به آن کود بدهید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در ماههای گرم و خشک تابستانی آن را آبیاری کنید.

اگر چه بومادران نیاز چندانی به مراقبت ندارد اما در مقابل برخی بیماریها و آفتها آسیب پذیر است. در بیشتر موارد عامل بیماری بومادران سفیدک پودری (کپک پودری) و کپک خاکستری (پوسیدگی بوتریس) است. هر دو وضعیت نامبرده به صورت پودر سفید رنگ بر روی برگها دیده میشوند. پوسیدگی بوتریس و کپک پودری هر دو با قارچ کش قابل درمان هستند. بومادران ممکن است گاهی توسط حشره بزاق دار ( spittlebugs ) دچار آفت زدگی شود.

 

استفاده از بومادران به عنوان گیاه دارویی

بومادران به عنوان گیاه دارویی کاربرد دارد. معمولا از آن به عنوان دارویی برای درمان خونریزی زخمهای کوچک، تورم یا گرفتگی عضلات، پایین آوردن تب یا کمک به شل شدن عضلات استفاده میشود. این گیاه دارویی همانند سایر گیاهان دارویی نباید بدون مشورت با پزشک مصرف شود.

به جز کاربرد دارویی، بومادران به عنوان قابض نیز شناخته شده و برای ساخت شوینده های صورت یا شامپو استفاده میشود.

هدف از کاشت و پرورش بومادران در باعچه خواه دارویی - درمانی باشد یا جنبه زیبایی آن مد نظرتان قرار داشته باشد در هر صورت جلوه خوبی به فضایتان میدهد. از آنجایی که نگهداری و مراقبت از آن آسان است مطمئن باشید با کاشت آن چیزی را از دست نمیدهید.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.