فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

توجه داشته باششید نباید میوه را بکِشید. برای بریدن نیز نزدیک‌ترین محل به شاخه را انتخاب کنید و اندکی از ساقه را نیز همراه با میوه ببرید
پرورش انار: با نکات مهم در برداشت انار آشنا شوید
پرورش انار: با نکات مهم در برداشت انار آشنا شوید

انار یکی از میوه های بسیار محبوب فصل پاییز و بومی ایران است. انار به علت داشتن خواص بسیار زیاد، عنوان یک ابر میوه در نظر گرفته می‌شود و در سرتاسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است. در حقیقت محبوبیت انار به قدری افزایش یافته است که بسیاری از افراد در مناطق مختلف دنیا در حیاط خانه خود درخت انار میکارند تا از میوه لذیذ آن بهره‌ مند شوند.

به همین منظور در اینجا به نکات مهم در برداشت میوه انار اشاره می‌کنیم.

چه زمانی میوه انار را بچینیم؟

درخت انار گیاه بومی ایران تا شمال هند است و سالیان متمادی است که مردم این نواحی به کاشت انار و برداشت آن اشتغال دارند. درخت انار در شرایط آب و هوایی معتدل تا نیمه استوایی رشد می‌کند که زمستان‌های سرد و تابستان‌های داغی دارد. درخت انار کم آبی را تحمل کرده و به خشک‌سالی مقاوم است. این گیاه شرایط آب و هوای نیمه خشک را ترجیح می‌دهد. گیاه انار در عمق خاکی با قابلیت زهکشی مناسب و از نظر pH ، اسیدی کاشته می‌شود.

توجه داشته باشید پس از کاشت درخت انار، تا سه الی چهار سال نمی‌توانید انتظار میوه دهی و برداشت محصول از آن داشته باشید. پس از این که درخت به سن بلوغ رسید، شش تا هفت ماه پس از گل دهی، میوه‌ های آن میرسند. به همین علت معمولاً زمان برداشت از انار اوایل پاییز آغاز میشود.

هنگام برداشت میوه انار، باید توجه داشته باشیم که میوه ها کاملاً رسیده بوده و رنگ آنها قرمز تیره باشد (در صورتی ‌که گونه آن از انواع پوست قرمز باشد). چرا که در صورتی که میوه از درخت جدا شود دیگر فرایند رسیده شدن آن متوقف می‌شود. توجه داشته باشید انار گونه ‌های مختلفی داشته و بسته به گونه ‌ای که کاشته اید، ممکن است رنگ پوست میوه رسیده آن قرمز نباشد. زمانی انار را بچینید که هنگامی که با انگشت به آن ضربه می‌زنید صدای فلزی بدهد.

چگونه انار را برداشت کنیم؟

هنگامی که مطمئن شدید میوه ها آماده برداشت هستند، میوه را از درخت ببرید. توجه داشته باششید نباید میوه را بکِشید. برای بریدن نیز نزدیک‌ترین محل به شاخه را انتخاب کنید و اندکی از ساقه را نیز همراه با میوه ببرید. 

میوه انار را می‌توانید شش تا هفت ماه در یخچال ذخیره کنید. در تمام این مدت طعم و خوشمزگی آن هیچ تغییری نمی‌کند. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.