فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

بسیاری از گیاهان گوشتی ساکولنت در صورت رطوبت زیاد محیط، از بین رفته و می‌میرند.برخلاف آنچه ممکن است تصور کنید فضای حمام برای گیاهان بسیار مناسب است چرا که فضایی گرم و مرطوب بوده و مشابه آب ‌و هوای استوایی می باشد. به همین علت طیف گسترده‌ ای از گیاهان مناسب نواحی استوایی را می‌توانید در حمام نگهداری کنید بنابراین گیاهان مناسب حمام بسیار اند.
چه گیاهانی برای حمام مناسبند
چه گیاهانی برای حمام مناسبند

بسیاری از افراد دوست دارند فضای حمام را با گیاهان گلدانی تزئین نمایند و هنگام حمام کردن از زیبایی گیاهانشان لذت ببرند. برخلاف آنچه ممکن است تصور کنید فضای حمام برای گیاهان بسیار مناسب است چرا که فضایی گرم و مرطوب بوده و مشابه آب ‌و هوای استوایی می باشد. به همین علت طیف گسترده‌ ای از گیاهان مناسب نواحی استوایی را می‌توانید در حمام نگهداری کنید. بسیاری از گونه ‌های گیاهی بومی چنین نواحی، نیاز به رطوبت زیاد و دمای معتدل دارند اما نیاز زیادی به نور ندارند. در اینجا با گیاهان مناسب فضای حمام بیشتر آشنا می‌شوید.

فاکتورهایی که برای نگهداری گلدان در حمام باید در نظر بگیرید

گیاهان مناسب حمامگیاهان مناسب حمام

-         نور

مناسب‌ترین گیاهان برای نگهداری در فضای حمام، گیاهانی هستند که به نور کم نیاز دارند. بسیاری از حمامها کوچک هستند یا هیچ پنجره ای ندارند. اگر چه گیاهان مقاوم به نور کم می‌توانند در شرایط کم نور حمام زنده بماند اما باید توجه داشته باشید که حمام حداقل منبع نور فلورسانس مانند مهتابی داشته باشد چرا که فلورسانس طول موج‌هایی از نور را ساطع میکند که گیاه باید از نور خورشید دریافت نماید. بنابراین به نوعی نور فلورسانس می‌تواند کمبود نور خورشید را برای گیاه جبران نماید.

-         آب

گیاهانی که در حمام می‌گذارید باید گیاهانی باشند که با شرایط رطوبت زیاد سازگاری داشته باشند. اگر چه طیف گسترده ‌ای از گیاهان چنین ویژگی را دارا هستند اما بسیاری از گیاهان گوشتی (ساکولنت) در صورت رطوبت زیاد محیط، از بین رفته و می‌میرند. بنابراین بیشتر گیاهان گوشتی را نمی‌توانید در فضای حمام نگهداری کنید.

-          محل نگهداری

از آنجایی که فضای حمام معمولاً کوچک است، احتمالاً نمی‌توانید گلدان را بر روی زمین قرار دهید. با این حال بیشتر گیاهان مناسب حمام را می‌توان بر روی قفسه یا تاقچه قرار داده و یا از سقف آویزان کرد.

 

چه گیاهانی برای حمام مناسبند؟

گیاهانی که در اینجا به آنها اشاره می‌شود برای نگهداری در حمام بسیار مناسب هستند:

·         سرخس بوستون

·         فیلودندرون

·         برگ عبایی

·         گندمی

·         ارکیده

·         بامبو

·         پوتوس

·        

·        

 

انتخاب گیاه برای نگهداری در حمام کار ساده ‌ای است چرا که بیشتر انواع گیاهان برای چنین محیط‌هایی سازگاری دارند. 


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.