فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

میتوان مقداری از برگ چغندر را برداشت کرده و برداشت ریشه چغندر را برای بعد گذاشت. یکی دو برگ را از هر چغندر بچینید و 2.5 تا 4 سانتیمتر از ساقه متصل به ریشه را بگذارید بماند.
پرورش چغندر: برداشت برگ چغندر چگونه است؟
پرورش چغندر: برداشت برگ چغندر چگونه است؟

چغندر یکی از محبوبترین سبزیجات ریشه ای است که بیشتر جهت مصرف ریشه اش به صورت لبو شناخته شده است اما باید بدانید برگ چغندر نیز خواص شگفت انگیزی داشته و بسیار مقوی و مغذی و خوش طعم است. این سبزیجات مغذی را به راحتی میتوانید پرورش داده و مصرف کنید. چغندر ویژه فصل سرماست و ظرف کمتر از دو ماه پس از کاشت آماده برداشت میشود. در اینجا درباره برگ چغندر و نحوه برداشت آن بیشتر میخوانید.

برگ چغندر

برگ چغندر بخشی از گیاه است که در بالای ریشه رشد میکند. برخی انواع چغندر تنها برای برداشت برگهای آن کاشته و پرورش داده میشوند. با این حال از انواع معمولی چغندر نیز میتوان برگها را برداشت نموده و استفاده کرد.

هنگامی که میخواهید چغندر را برای برداشت برگهای آن بکارید، بذرها را با فاصله 1.5 سانتیمتری از هم بکارید و آنها را پس از جوانه زدن تنک نکنید.

برگهای چغندر نه تنها قابل خوردن است بلکه غذایی بسیار مفید و باارزش است. برگ چغندر حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین ث، ویتامین آ و ویتامین ای است. نصف لیوان برگ چغندر پخته حاوی 30 درصد ویتامین ث مقدار مورد نیاز روزانه است.

برداشت برگ چغندر

میتوان مقداری از برگ چغندر را برداشت کرده و برداشت ریشه چغندر را برای بعد گذاشت. یکی دو برگ را از هر چغندر بچینید و 2.5 تا 4 سانتیمتر از ساقه متصل به ریشه را بگذارید بماند.

هنگامی که ریشه و برگ چغندر را میخواهید همزمان برداشت کنید، برگها را هر چه زودتر از ریشه جدا کنید و بگذارید 3 سانتیمتر از ساقه هر ریشه باقی بماند. اگر برگها بر روی ریشه بمانند ریشه نرم و نامطلوب خواهد شد.

بهترین زمان برای برداشت برگ چغندر درست پیش از مصرف است. اگر میخواهید چغندرها را ذخیره کنید، آنها را شستشو دهید و برگهای آن را خشک کرده و در کیسه پلاستیکی در یخچال قرار دهید.

استفاده از برگهای چغندر

برگهای چغندر طعم خوبی به سالاد میبخشد و در ترکیب با پنیر فتا و مغزها نیز ترکیبی عالیست. برای پختن برگ چغدر ده دقیقه کافیست. میتوانید آنها را آب پز و یا بخار پز کنید. 



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.