فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مالچ به جلوگیری از مشکلات میوه به کمک میکند و به خصوص با حفظ رطوبت در ناحیه ریشه اجازه نمیدهد میوه به ترک بخورد.
پرورش درخت به: علت ترک خوردن میوه به چیست؟
پرورش درخت به: علت ترک خوردن میوه به چیست؟

اگر میوه به ( Quince ) درخت شما ترک خورده و باز شده است، شما تنها نیستید. ترک خوردن به امری متداول است. نگرانی اصلی از ترک خوردن میوه از زمانی شروع میشود که یک یا چند میوه به ترک خورده و باز میشوند بنابراین محیط مناسبی برای حمله بیماریهای قارچی و آفتها به میوه های سالم دیگر فراهم شده و ممکن است درختان دچار بیماری و آفت زدگی شوند. خود ترک خوردن میوه به وضعیتی است که اغلب علت آن مشکلات آبیاری است. در اینجا با دلایل ترک خوردن به و مقابله با ان بیشتر میخوانید.

مشکلات درخت به: ترک خوردن میوه

به درختی کوچک با شکلی نامنظم است که تا 4.5 متر رشد میکند. شکوفه های درخت به در رنگهای صورتی روشن یا سفید دیده میشوند و درخت را بسیار زیبا و جالب توجه میکنند. درختان به در مقابل شرایط آب و هوایی سخت مقاوم محسوب میشوند.

درخت به در مقابل مشکلات متعددی آسیب پذیر هستند. از جمله مشکلات پرورش درخت به عبارتند از:

-         آفتهای حفار (borers)

-         سوسک سرخرطومی (Curculio)

-         آتشک (Fire blight)

-         شب پره تخم خوار (کرم سیب Codling moth)

-         حشره پولک دار (Scale)

-         کرمهای پیله ساز که به لاروهای خیمه زن نیز شهرت دارند (Tent caterpillar)

 

در ابتدا ممکن است تنها مشکل میوه به ترک خوردگی باشد. در واقع ترک خوردن میوه در به کاملا متداول است. اگر میوه به شما ترک خوردگی دارد احتمالا به دنبال دلایل ترک خوردن میوه هستید اما باید توجه داشته باشید که ترک خوردن میوه نه یک بیماری است نه واکنشی به هجوم آفت، بلکه تنها علت ترک خوردن به، شرایط رشد درخت است.

عواملی که باعث ترک خوردن به میشوند

آب یکی از دلایل اصلی ترک خوردن به است. آبیاری نامنظم برای درخت به زیان بخش است. اغلب هنگامی که درخت مدت طولانی خشک و بی آب است و سپس بارش زیادی رخ میدهد، میوه به ترک میخورد. آبیاری زیاد و ناگهانی باعث میشود میوه با سرعت زیاد متورم شده و در نتیجه ترک بردارد.

با فرض این که بارندگی خارج از کنترل باغبان است، به راحتی نمیتوان آبدهی درخت به را منظم و ثایت در نظر گرفت. یکی از اقداماتی که میتوانید برای جلوگیری از آبرسانی نامنظم به درختان به انجام دهید این است که مدت زمان نگهداری آب در خاک را بیشتر کنید. برای این کار باید هنگام کاشت درخت به مواد آلی ارگانیک مانده به خاک اضافه کنید. افزودن کمپوست آلی به خاک اهمیت دارد چرا که به خاک کمک میکند رطوبت را نگه دارد بنابراین در فصل خشک آب باز هم در اختیار درخت قرار دارد.

مالچ پاشی یکی دیگر از روشهایی است که میتوانید به حفظ آب در خاک کمک کنید. یک لایه کمپوست با قطر حدود 5 سانتیمتر روی ناحیه ریشه درخت بریزید اما نگذارید مالچ روی برگ و تنه گیاه را بپوشاند.

مالچ به جلوگیری از مشکلات میوه به کمک میکند به خصوص با حفظ رطوبت در ناحیه ریشه اجازه نمیدهد میوه ترک بخورد.

پس از بارش بهاری یک لایه مالچ روی خاک در ناحیه ریشه درخت بریزید. 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.