فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

پرورش اوکالیپتوس در گلدان گاهی بسیار زیبا بوده و فضای خانه را مطبوع میکند.احتمالا متوجه شده اید که درخت اوکالیپتوس چه رشد سریع و زیادی دارد و ظرف چند سال سر به فلک میکشد. شاید از خود پرسیده باشد مگر میشود امکان نگهداری اوکالیپتوس در داخل خانه وجود داشته باشد! باید بگوییم بله، امکان دارد.
پرورش اوکالیپتوس در گلدان
پرورش اوکالیپتوس در گلدان
احتمالا متوجه شده اید که درخت اوکالیپتوس ( eucalyptus  ) چه رشد سریع و زیادی دارد و ظرف چند سال سر به فلک میکشد. شاید از خود پرسیده باشد مگر میشود امکان نگهداری اوکالیپتوس در داخل خانه وجود داشته باشد! باید بگوییم بله، امکان دارد. پرورش  اوکالیپتوس در گلدان، گیاهی بسیار زیبا بوده و فضای خانه را مطبوع میکند.

پرورش اوکالیپتوس درفضای بسته


 درختان اوکالیپتوس فضای باز، تا 80 متر قد میکشند و برگهای باریک و کشیده آنها در برابر وزش باد با انعطاف پذیری زیاد به این سو و آن سو حرکت میکنند. اوکالیپتوس درختی همیشه سبز با برگهای معطر است که در فضای داخل خانه نیز به خوبی رشد میکند.

اوکالیپتوس گلدانی به عنوان گیاه چند ساله رشد میکند تا جایی که به حدی بزرگ شود که دیگر باید در حیاط و یا پارک کاشته شود. پرورش اوکالیپتوس در گلدان نسبتا سریع است و با کاشت تخم آن در بهار، درخت در سال اول بیش از دو متر رشد میکند.

روش های پرورش اوکالیپتوس در گلدان


اگر به پرورش اوکالیپتوس در گلدان علاقه مند هستید، باید یاد بگیرید چگونه در گلدان از آن مراقبت کنید. این کار چند نکته بیشتر ندارد اما این نکات بسیار مهم هستند.

پرورش اوکالیپتوس در گلدان ایرپات ( Air-pot )پرورش اوکالیپتوس در گلدان ایرپات ( Air-pot )

پرورش گیاه در گلدان ایرپات



اگر از گلدانهای گِرد مرسوم برای پرورش اوکالیپتوس میخواهید استفاده کنید احتمال این که ریشه های آن شروع به احاطه کردن فضای داخل گلدان کند، بسیار زیاد است. در این حالت ریشه ها به قدری محکم در هم میپیچند که امکان جا به جایی درخت به جای دیگر وجود ندارد.

به جای آن میتوانید گیاه را در یک گلدان بزرگ ایرپات ( Air-pot ) و مخروطی شکل بکارید. با این کار میتوانید پس از این که گیاهتان بزرگ شد، آن را به پارک یا شهرداری اهدا کنید. گیاه را در خاک خوب زهکشی شده و حاصلخیز بکارید و به طور منظم به آن آب بدهید. یک بار در هفته کود مایع به آب گیاه اضافه کنید. این کار را باید از اوایل بهار شروع کنید و تا پایان تابستان ادامه دهید تا درخت اوکالیپتوستان به خوبی پرورش یابد. از کود با نیتروژن کم استفاده کنید.

گلدان اوکالیپتوس را در کجا بگذاریم؟


اوکالیپتوس چه در گلدان باشد چه در خاک باغچه، نیاز به آفتاب کامل دارد تا خوب رشد کند. گیاه اوکالیپتوس را در مکانی بگذارید که آفتاب گیر باشد و به راحتی بتوانید به آن آب بدهید.

همچنین میتوانید در حیاط چاله ای حفر کنید و گلدان را داخل آن قرار دهید به طوری که تا لبه گلدان خاک قرار داشته باشد و بگذارید در طول تابستان آنجا بماند. اگر در ناحیه ای با شرایط آب و هوایی معتدل زندگی میکنید، گیاه را میتوانید همیشه در فضای باز بگذارید. در شرایط آب و هوای سرد باید گیاه را پیش از اولین سرما زدگی پاییز به داخل بیاورید.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.