فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

قصرشیرین - شهرداری قصرشیرین در اقدامی تامل برانگیز در روزهای اخیر اقدام به قطع 300 اصله از درختان موجود در بوستان های این شهر مرزی کرد که موجب تعجب همگان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قطع درختان اوکالیپتوس قد بر افراشته و سبز در بوستان های شاهد و کودک که از زیباترین مکان های تفریحی این شهر مرزی بودند علاوه بر اینکه چهره کنونی این اماکن را نازیبا کرده، نارضایتی شهروندان را نیز به همراه داشته است.

این دو مکان در واقع استراحتگاه شهروندان بخصوص کودکان و نوجوانانی بود که برای استفاده از لوازم بازی همه روزه به آنجا مراجعه می کردند و در زیر درختان پرشاخ و برگ اوکالیپتوس به جست و خیز و بازی کودکانه مشغول می شدند.

شهردار قصرشیرین در این خصوص گفت: درختان قطع شده از نوع اوکالپتوس بودند که دارای رشد زیادی هستند، این درختان بدلیل ارتفاع بلند و شاخ و برگ های فراوان، می بایست هرس شده و سبک سازی می شدند تا احتمال سقوط آنها بر روی اجسام و استفاده کنندگان از فضای سبز پارک ها، کاهش یابد.

ˈزنون شوکتیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اقدام شهرداری با مجوز شورای شهر انجام شده، افزود: هنگام وزش باد بارها مشاهده شده که این درختان بدلیل ارتفاع زیاد گاهی اوقات بر روی خودروهای پارک شده در مجاور پارک، معابر و پیاده روها افتاده و خسارت هایی به بار آورده اند لذا برای جلوگیری از این امر، اقدام به قطع آنها کردیم.

وی با بیان اینکه البته این درختان پس از چند ماه دوباره سبز شده و شاخ و برگ های جدیدی از آنها می روید، گفت: شهرداری قطع درختان اوکالیپتوس بلند در دیگر مناطق شهر از جمله بلوار ورودی از سمت سرپل ذهاب را نیز براساس تاکید و دستور استانداری کرمانشاه با هدف زیباسازی در دستور کار خود دارد.

توجیه شهرداری قصرشیرین برای قطع این درختان در حالیست که بیشتر درختان اوکالیپتوس قطع شده در داخل پارک شاهد و بوستان کودک قرار داشته و در صورت سقوط آنان، خودروهای عبوری و پارک شده آسیب نمی دیدند چرا که امکان ورود خودرو به داخل این پارک ها وجود ندارد!!

جاده ورودی قصرشیرین از سمت سرپل ذهاب نیز به سبب وجود درختان اکالیپتوس قد برافراشته و سبز از زیباترین ورودی های استان کرمانشاه محسوب می شود که دیدگان هر مسافر و زائری را که به این شهر می آیند را بسوی خود جلب می کند بنابراین قطع این درختان، چهره شهر را نازیبا می کند.

درختان اوکالیپتوس از لحاظ نقش دارویی و ویروس کشی طبیعی دارای اهمیت فراوانی هستند و شهروندان قصرشیرین از برگ های این درختان بعنوان بخورهای طبیعی در زمان سرما خوردگی استفاده می کنند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.