فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاري موج - معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه 3 گفت: با توسعه فضاي سبز به ميزان 30 هکتار در دوسال اخير سرانه فضاي سبز به 24 متر مربع در سال 1390 افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 3، رضا مددي معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه در اين رابط گفت: توسعه فضاي سبز در حواشي بزرگراه چمران، باغ موزه دفاع مقدس و همچنين احداث بوستان هاي عرفي شيرازي، خوارزمي، عاطفي، ارمغان و ... اجرا شده است.
وي در رابطه با سرانه فضاي سبز منطقه 3 تصريح کرد: منطقه 3 داراي 22 متر مربع سرانه فضاي سبز بوده که با توجه به افزايش فضاهاي سبز طي سال جاري اين رقم به 24 متر مربع افزايش يافته است که اين ميزان با توجه به سرانه جهاني فضاي سبز که رقمي معادل 21 متر مربع است رقم بسيار خوبي است.
وي تصريح کرد: منطقه 3 با توجه به سرانه بالاي فضاي سبز آن در ميان مناطق 22 گانه داراي رتبه عالي است.
معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه احياء زمينهاي باير و توسعه فضاهاي سبز حاشيه بزرگراه چمران را يکي از علل عمده افزايش چشمگير فضاهاي سبز دانست و بيان داشت: طي هشتماهه اول سال علاوه بر توسعه و گسترش فضاهاي سبز حاشيه بزرگراه چمران اراضي شمال بزرگراه همت و رمپ و لوپ هاي بزرگراههاي نيايش، کردستان و چمران نيز توسعه و گسترش يافته است.
مددي ابراز کرد: علاوه بر موارد مذکور يکي ديگر از علل عمده سرانه فضاي سبز بالا در اين منطقه وجود بوستانهاي ملت، طالقاني و بهشت مادران و وجود باغات در اين منطقه است.
وي افزود: يک هکتار فضاي سبز در رمپ و لوپ بزرگراه هاي نيايش - کردستان و نيايش - چمران ايجاد شده، همچنين رمپ و لوپ بزرگراه حقاني نيز به باغ راه تبديل شده است.
وي اظهار کرد: همچنين با بيان اينکه ضلع شمال بزرگراه همت نرسيده به بزرگراه چمران نيز با شيب حدود 70 درصد، به فضاي سبز تبديل شده است، بيان داشت: ايجاد فضاي سبز عمودي نيز در اين منطقه انجام شده است.
معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه 3 با بيان اينکه حاشيه ونک و بزرگراه چمران با فضايي معادل 3 هکتار به بوستان تبديل شده است، ادامه داد: ايجاد فرش هاي گل به متراژ 2270 مترمربع در سطح منطقه، بازپيرايي وکاشت در بوستان دامن افشار به متراژ5722 مترمربع شامل گلکاري، کاشت چمن، درخت و درختچه، نصب نيمکت، سطل زباله و جدول کشي و معبر سازي، توسعه فضاي سبز شمال بزرگراه همت به متراژ8500 مترمربع با کاشت چمن، درخت، درختچه، گلکاري از جمله اقدامات انجام شده براي توسعه فضاي سبز منطقه است.
همچنين وي گفت: توسعه وکاشت فضاي سبز و اجراي سيستم آبرساني در محوطه باغ موزه دفاع مقدس و خيابان سرو به متراژ تقريبي 50000 مترمربع، بازپيرايي و کاشت در حاشيه چمران به متراژ4000 مترمربع، احداث بوستان خوارزمي به متراژ 5000 مترمربع با اجراي سيستم آبرساني، طرح ژئوسل کاشت چمن، درخت، درختچه، گلکاري، نصب وسايل بازي کودکان، نصب وسايل بدن سازي، معبر سازي، جدول کشي، نصب نيمکت، سطل زباله و احداث آبنما از ديگر اقدامات فضاي سبز منطقه است.
وي ادامه داد: کاشت و توسعه فضاي سبز خيابان ديباجي و خيابان آبشار به متراژ800 مترمربع کاشت و بازپيرايي بوستان عاطفي با چمن، درخت، درختچه به متراژ2550متر مربع و جانمايي نيمکت و سطل زباله، اجراي سيستم آبرساني، خاکبرداري، جدول کشي، معبر سازي و خاکريزي جهت کاشت در بوستان پروين به متراژ تقريبي800 متر مربع، بازپيرايي بوستان گلستان نشاط به متراژ4276 مترمربع با کاشت چمن، درخت، درختچه، گلکاري، نصب نرده طرح چوب و ساخت آبنما از جمله اقدامات فضاي سبز منطقه است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.