فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


کرج – خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران از راه اندازی انجمن گل ها و گیاهان زینتی ایران در این پژوهشکده خبر داد و تشکیل آن را در پیشرفت این صنعت موثر خواند.

پژمان آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت صنعت گل و گیاهان زینتی در جهان با گردش مالی بیش از 150 میلیارد دلار در سال و با توجه به پتانسیل بالای کشورمان در زمینه تولید و پرورش و صادرات گل و گیاهان زینتی، ضرورت هدایت فعالیتهای تولیدی و تحقیقاتی مرتبط از طریق یک انجمن علمی احساس می شد.

وی ادامه داد: تاسیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران پس از پیگیری با موافقت دفتر کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این پژوهشکده راه اندازی شد.

آزادی تصریح کرد: علی رغم اهمیت تجاری گیاهان زینتی صادرات ایران تنها حدود 40 میلیون دلار در سال می باشد و کشور ما در سال 2009 جایگاه هشتاد و ششم کشورهای صادر کننده گیاهان زینتی را دارا بود که با توجه به پتانسیل کشورمان و سطح زیر کشت  بیش از 5000 هکتار این جایگاه برای ایران مطلوب نیست.

عضو هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران افزود: با تشکیل این انجمن علمی و فعال شدن کارگروه های پیش بینی شده از جمله کمیته های آموزش و پژوهش، انتشارات، ارتباطات بین الملل، گردهمایی های علمی، کمیته هماهنگی با صنعت و توسعه فناوری های نوین و حمایت از شرکت های دانش بنیان می توان امیداوار بود که سهم کشورمان در زمینه تحقیقات کاربردی، تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی افزایش مناسبی داشته باشد.

آزادی گفت: اعضای هیات موسس این انجمن از اعضای هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، دانشگاه های تهران، تربیت معلم، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، گیلان، موسسه آفات و بیماری های گیاهی و مرکز ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران تصریح کرد: همه علاقه مندان با عضویت در این انجمن تازه تاسیس می توانند با مراجعه به سایت  "ltr">[email protected] ارسال تا اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی در انتها ابراز امیدورای کرد که حضور فعال همه علاقمندان باعث شود که این انجمن نقش موثری در توسعه و هم افزایی استعدادهای موجود جهت پیشرفت در صنعت گل و گیاهان زینتی داشته باشد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.