فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  


خبرگزاري موج - کاشت گياه وربن (به ليمو) براي اولين بار در شهرستان مينودشت مدير جهاد کشاورزي شهرستان مينودشت گفت: در راستاي توسعه کشت گياهان دارويي در شهرستان مينودشت، براي اولين بار کاشت گياه وربن (به ليمو) به عنوان کشت زراعي در شهرستان مينودشت انجام شده و به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرگزاري موج، عيسي قرباني با بيان اين مطلب اظهار داشت: کاشت اين گياه به علت سازگاري با شرايط اقليمي مينودشت (آب و هواي معتدل و مرطوب) از رويش خوبي برخوردار است.
وي سطح کشت آن را 1000 متر مربع و زمان کاشت آن را اوايل فروردين ماه ذکر کذد و افزود: برداشت آن با چيدن برگ هاي سبز تا 5 مرحله ادامه دارد و تاکنون در اين شهرستان 70 کيلو برگ استحصال و به بازار مصرف عرضه شده است.
وي در خصوص خواص اين دارو گفت: دم کرده اين گياه مسکن تب بر، ضد نفخ و براي کمک براي هضم غذا بسيار مفيد است.
وي در خاتمه از علاقمندان به فعاليت در توليد گياهان دارويي خواست تا به مراکز خدمات تابعه شهرستانهاي مينودشت و گاليکش مراجعه و پس از تاييد عرصه آنها توسط کارشناسان مربوطه و دريافت مجوز از تسهيلات بانکي در اين زمينه بهره مند گردند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.