١٨/١/١٤٤١ --- 9/18/2019 --- ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
فوت و فن باغبانی امروز
خود نمایی گل اختر در تابستان
تصویر روز
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  69  نفر
بازدید امروز :  67  بازدید
بازدید دیروز :  14033  بازدید
تبلیغات متفرقه
تلگرام نارگیل
درختان میوه >> ۶ دلیل که آووکادوها عالی هستند
 

۶ دلیل که آووکادوها عالی هستند

 

%d8%a7%d9%88%d8%a7

آووکادو میوه ی ممنوعه؟! یا میوه ای چند ستاره؟ از زمانی که آووکادو به اسم یک غذای پرچرب بدنام شد، تحقیقات چند دهه ی گذشته ثابت کرد، آووکادو یک ماده ی غذایی بسیار پرقدرت است.

در اینجا ۶ دلیل برای دوست داشتنی بودن این میوه همه کاره بیان می کنیم:

۱: آووکادو ها بسته ای از مواد مغذی هستند.

آن ها سرشار از ۲۰ ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی از جمله ویتامین  E، ویتامین  C، فیبر، آهن، پتاسیم، لوتئین و بتاکاروتن هستند.

بیشترین مواد مغذی آووکادوها چیست؟

با خوردن این میوه، بدن ما قادر به جذب مواد محلول در چربی بیشتری مانند ویتامین های  Kو EوD وA  در مواد غذایی خواهد بود.

۲:  آووکادوها سایز کمر شما را کاهش می دهند.

خبر بهتر این است که آووکادوها کم کالری هستند. یک پنجم از آووکادو ها به طور متوسط دارای ۵۰ کالری و یک جایگزین هوشمندانه برای کره، سس مایونز، پنیر، گوشت و دیگر خوراکی های پرکالری و چاشنی ها هستند. علاوه بر این، بافت های خامه ای آووکادو آنها را به یک وعده ی غذایی رضایت بخش تبدیل کرده است.

۳: آووکادوها بعد از چیدن کامل می شوند.

بهترین راه برای اینکه بفهمیم آنها رسیده هستند یا نه،  این است که به آرامی آنها را در کف دست فشار دهیم. ولی از روی رنگ آنها نباید قضاوت کرد. بعضی از آنها حتی بعد از رسیدن رنگ سبز پوستشان را حفظ می کنند. برای سرعت بخشیدن به رسیدن آووکادو  می توان آنها را در یک کیسه ی کاغذی و در دمای اتاق قرار داد تا آماده ی خوردن شوند.گذاشتن یک سیب یا کیوی در کیسه کاغذی این روند  را سرعت می بخشد. چرا که این میوه ها گاز اتیلن خاموش طبیعی را برای رسیدن به این میوه می دهند.

۴: آووکادوها برای قلب مفید هستند.

بله، این درست است که آووکادو حاوی چربی می باشد. اما چربی موجود در آووکادو اشباع نشده است. با توجه به گزارشات انجمن قلب آمریکا این چربی اشباع نشده می تواند برای کاهش سطح کلسترول بدن  LDL سودمند باشد البته در صورتی که در حد اعتدال مصرف شود.

۵: آووکادوها به فشار خون شما هم کمک کنند.

یک آووکادو ی متوسط۱۴۰ حدود گرم پتاسیم یا ۴ درصد از ارزش روزانه شما را فراهم می کند. این یک دستورالعمل مصرف یک رژیم غذایی سرشار پتاسیم است که باعث کندی تاثیر نمک بر فشار خون و همچنین خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

۶: آووکادوها را می توان بعد از برش نگهداری کرد.

برخلاف تصور شما که فکر می کنید آووکادوها بعد از برش باید دور انداخته شوند و با برش طبیعی اکسیده یا “قهوه ای” می شوند. اما فراموش نکنید می توانید با پاشیدن مقدار کمی عصاره لیمو تا یک روز یا بیشتر آن ها را حفظ کنید.



مطالب این صفحه را پسندیدم
Like
 
برای ثبت نظر و یا پرسش میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود
 
 
فروشگاه اینترنتی نارگیل  
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت