فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کارِلا گیاهی با خواص دارویی و خوارکی است اما کمتر شناخته شده است.
 
به گزارش میزان، جهانتیغی کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است که طی یک دهه گذشته در مناطقی از شمال و جنوب استان کشت می شود.  کارلا جزو گیاهان خانواده کدوئیان ، دارای تاک های خزنده و طویل ، با گل های زرد روشن است که میوه آن بعد از رسیدن زرد یا نارنجی رنگ می شود و سرشار از ویتامین ث است. 


کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این گیاه به صورت تازه خوری ، خشک و در تهیه انواع خوراک مورد استفاده قرار می گیرد. 

جهانتیغی افزود: کارلا در کنترل بیماری دیابت بسیار موثر است و استفاده از هر عدد میوه آن ، حدود 10 واحد از قند خون را در کاهش می دهد. 

وی ادامه داد:کشاورزان استان هنوز شناخت کاملی از خواص دارویی و گیاهی این گیاه ندارند و به همین علت سطح زیر کشت آن در استان بسیار اندک است. 

جهانتیغی گفت: شرایط کشت این گیاه در دو فصل بهاره و پاییزه در استان  فراهم است و کشاورزان می تواند کشت این گیاه پر فایده را در سبد تولید محصولات خود قرار دهند.  
کارِلا میوه ای دارویی اما کمتر شناخته شده
کارِلا میوه ای دارویی اما کمتر شناخته شده

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.