فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


خبرگزاري آريا-طبق ديدگاه طب سنتي، وقتي رسوبات در داخل خون افزايش مي‌يابد، احتمال بروز سرطان در فرد نيز افزايش پيدا مي‌کند. 


به گزارش خبرگزاري آريا،سرطان در گذشته هم وجود داشته است اما از زماني که آگاهي بشر به حدي رسيد که علت مرگ و مير و بيماري‌هاي ناشناخته را کشف کرد، مشخص شد که علت سرطان تا حد زيادي تغذيه‌اي است. در واقع از زماني که افراد سعي کردند غذاهاي خود را تغيير دهند، تنوع طلب شدند و به سراغ غذاهايي رفتند که باطبع و مزاج‌شان سازگاري نداشت، سرطان شيوع بيشتري يافت.


علت بروز تمام سرطان‌ها افزايش يک ماده با عنوان "سودا" است، وقتي سودا در بدن افزايش يابد، بنا به شرايط جسمي فرد باعث ايجاد سرطان در اعضاي مختلف بدن مي‌شود. علت ايجاد سرطان، افزايش سودا در بدن است؛ يعني عواملي که باعث افزايش سودا در بدن شود، زمينه ابتلا به سرطان را فراهم مي کند. به عنوان مثال مصرف غذاهايي که باعث افزايش غلظت خون شود، مانند غذاهاي تهيه شده از گوشت گاو، غذاهاي مانده، کنسرو و فريز شده توليد سودا را افزايش مي‌دهد.


به مردم مي‌شود توصيه کرد که از غذاهاي کنسروي، مانده و… استفاده نکنند. افرادي که زمينه افزايش سودا دارند و به تشخيص پزشک غلظت سودا در بدن آن‌ها افزايش يافته است، بهتر است از اين مواد غذايي کمتر مصرف کنند.
مردم از غذاهاي گوشتي بسيار بيشتر از غذاهاي گياهي استفاده مي کنند و بعضي در کنار استفاده از غذاهاي گياهي، سعي مي‌کنند از گوشت هم استفاده کنند. در اين موارد بايد گفت اين رژيم چندان کارآيي ندارد، بلکه بايد هفته اي چند بار تنها از غذاهاي گياهي و بدون گوشت استفاده کرد. اين کار باعث مي شود سيستم دفاعي بدن تقويت شود. در ضمن بدن فرصت بازسازي و رسوب‌زدايي پيدا خواهد کرد.


افزايش سودا موجب بالا رفتن حرارت کبد و ضعف عملکرد طحال مي‌شود، حرارت بالاي کبد در برخي موارد سبب افزايش سودا در بدن مي‌شود، براي مثال زماني را تصور کنيد که حرارت زير ظرف غذا زياد باشد و مواد غذايي بسوزد و سوخته آن در ظرف باقي بماند. در کبد نيز چنين اتفاقي خواهد افتاد. يعني وقتي حرارت کبد بالا باشد، مواد غذايي مي‌سوزد که به سوخته آن "سودا" مي‌گويند و اين امر باعث ايجاد سرطان مي‌شود. همچنين ضعف عملکرد طحال که محل ذخيره سوداست در افزايش آن در بدن موثر است.


به افراد توصيه مي‌کنيم که از غذاهاي ذکر شده کمتر استفاده کنند و عملکرد کبد را با طبيب آشنا به طب سنتي اصلاح کنند؛ يعني اگر حرارت کبد بالاست با خوردن عرق کاسني حرارت آن را کم کنند و اگر کبد سرد است باز هم با مصرف مواد مناسب عملکرد آن را اصلاح کنند.
خوب جويدن غذا و پرهيز از آشاميدن آب بين غذا از عوامل موثر در پيشگيري از سرطان است و افراد بايد به اين نکته توجه کنند که غذا بايد خوب جويده شود تا هضم آن آسان‌تر شود، زيرا اگر غذا خوب هضم نشود، مشکلات کبد بيشتر مي‌شود.


متاسفانه امروزه شاهد هستيم که مردم غذا را به خوبي نمي‌جوند و همچنين از آب يا نوشيدني بين غذا استفاده مي‌کنند که اين دو مورد سبب افزايش مشکلات مي‌شود. بنابراين توصيه براي آنها، اين است که عادت‌هاي غذايي نادرست را کنار بگذارند.


توصيه اکيد طب سنتي کاهش مصرف غذاهاي صنعتي، نوشابه‌هاي گازدار و غذاهاي حاوي مواد نگهدارنده مانند سوسيس، کالباس، غذاهاي کنسروي و انواع غذاهايي است که براي ماندگاري بيشتر مواد نگه‌دارنده دارد.
 بروز برخي سرطان‌ها در خانم‌ها و بعضي ديگر در آقايان شايع‌تر است، به عنوان مثال سرطان ريه در مردان و سرطان سينه در زنان شايع‌تر است، زيرا هر عضو از بدن ممکن است به دليل ضعفي که پيدا کرده، مواد زائد را در خود جمع کند.


در طب سنتي درمان راحتي براي سرطان وجود ندارد، توصيه کلي اين است که بيماران درمان معمول خود را داشته باشند و در کنار آن با مشورت پزشک از بعضي داروهاي گياهي استفاده کنند و از مواد سودازا بهره گيرند. به عنوان مثال همان طور که گفته شد عرق کاسني به کاهش حرارت کبد کمک مي‌کند و گزينه مناسبي براي بيماران است که با مشورت متخصص طب سنتي مي‌توانند از آن استفاده کنند.
اين بيماران نبايد به هيچ عنوان درمان معمول را کنار بگذارند و تنها از داروهاي گياهي مصرف کنند. اين اقدام بسيار خطرناک است و به سلامت آنان آسيب مي‌رساند.
بر اساس نسخه‌هاي طب سنتي گياهان دارويي مانند "افتيمون"، "بارهنگ"، "جعفري"، "انار"، "زيتون" و "انگور" در درمان سرطان نقش بسزايي دارند.
ابوعلي سينا "افتيمون" را يکي از داروهاي گياهي موثر در درمان سرطان معرفي مي‌کند و بر اساس نسخه‌هاي حکيم ابوعلي سينا، سرطان اگر به موقع تشخيص داده شود در مرحله اول مي‌توان با تجويز گياهان دارويي آن را مهار کرد.


در درمان سرطان بوسيله طب سنتي ابتدا بايد مزاج بيمار شناخته شده و سپس با گياهان دارويي و انجام بادکش‌هاي گرم و خشک به درمان بيماري پرداخت.
اين رويکرد که بوسيله طب سنتي مي‌توان تمام بيماري‌ها را درمان کرد، اشتباه است؛ چرا که در بسياري از مواقع طب سنتي تکميل کننده طب رايج است.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.