فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  



خرمشهر ـ مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تعیین قیمت خرما باید با حضور باغداران انجام شود تا باغداران از این قیمت رضایت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم حسن پور عصر امروز پنج شنبه در جشنواره ملی شکرگذاری خرما که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، از بخش خصوصی خواست تا در تعیین قیمت خرما همکاری کند.

وی اظهار کرد: تعیین قیمت خرما باید با حضور باغداران انجام شود تا باغداران از این قیمت رضایت داشته باشند و این امر برای ما در دفتر در وزارتخانه حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، صادر شدن ۱۰ درصد از ۱۷۰ تن تولید خرمای کشور در سال گذشته را نشان دهنده ارزشمند بودن جایگاه خرمای کشور دانست.

حسن پور، اما از صادرات تنها ۱۰ درصد از تولید خرما جهان خبر داد و گفت: در دنیا هفت و نیم میلیون تن خرما تولید می شود اما تنها ۱۰ درصد آن صادر می شود و این نشان می دهد که خرما در دنیا شناخته شده نیست و روی فرهنگ مصرف خرما به خوبی کار نشده است.

وی همچنین خواستار همگام شدن بخش خصوصی با این دفتر برای حمایت از صنعت پرورش خرما شد و از تعریف وعده خرما در مدارس به عنوان یکی از راهکارهای دسترسی به این هدف یاد کرد.

هر دانش آموز روزانه یک دانه خرما مصرف کند

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و افزود: با معاون وزیر آموزش و پروش مطرح شده تا هر دانش آموز روزانه یک دانه خرما مصرف کند، همچنین با شهردار تهران مکاتبه شده تا برای یک روز بزرگراه ها را به نام خرما مزین کند.

حسن پور بر تعامل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری با بخش خصوصی برای آبادسازی نخلستان ها تاکید کرد و گفت: دفتر میوه های گرمسیری حاضر به واگذاری هر کاری که اعتقاد دارید در زمینه خرما می توان به بخش خصوصی واگذار شود است، اما در زمینه حفظ نباتات یک سری ضوابط ملی وجود دارد که برای حفاظت از باغات رعایت این ضوابط الزامی است تا بتوان از ورود آفات و بیماری جلوگیری کرد.

وی در ادامه، با اشاره به درخواست های کشاورزان خرمشهری مطرح شده در این مراسم به زبان هنر، عنوان کرد: سخنان شما به طهماسبی معاون باغبانی زیر کشاورزی منتقل می شود و از وی خواهم خواست که به معاون وزیر کشاورزی نیز منتقل کند تا  بتوانیم برای احیا و بهبود وضعیت خرما و نخیلات آبادان و خرمشهر قدمی بردارد.

کنترل گرازها

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه انتظارتی که از دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری می رود انتظارتی به جا است، افزود: تمام تلاش برای بازگرداندن وضعیت نخیلات منطقه به پیش از جنگ صورت گرفته و کارهایی زیربنایی نیز از جمله انتقال آب، تسطیح زمین ها، کنترل نیزارها با کمک جهاد نصر در حال انجام است و حتی موارد کنترل گرازها هم انجام گرفته است.

حسن پور، وعده انجام کار بیشتر با بهبود وضعیت اعتبارات را داد و تصریح کرد: در بخش باغبانی اندک اعتباری که موفق به جذب آن شدیم به جهاد کشاورزی استان به ویژه ۲ شهرستان خرمشهر و آبادان فرستاده شد و در برخی محل ها باغ هایی احداث و در برخی مکان نیز بازسازی باغات شده صورت گرفته است.

وی در پایان، افزایش قیمت محصول خرما را یکی از اقدامات انجام شده در راستای ترغیب کشاورزان و توسعه نخیلات دانس
ت

قیمت گذاری خرما با نظر موافق کشاورزان صورت گیرد
قیمت گذاری خرما با نظر موافق کشاورزان صورت گیرد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.