فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

شیراز- ایرنا- مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: روغن هسته انگور از جمله روغن هایی است که علاوه بر خواص با ارزش تغذیه ای، دارای خواص درمانی و دارویی شفابخش است.

زهرا مجدی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روغن هسته انگور از قلب و عروق بدن در مقابل خطر ابتلا به تصلب شرایین یا گرفتگی رگ ها (آرترواسکلروزیس) محافظت می کند.


وی بیان داشت: حفظ فشار خون در سطح متعادل و کاهش تشکیل لخته خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کمک به طراوت و شادابی پوست وسایر بافت های بدن و کمک به سلامت چشم از دیگر خواص روغن هسته انگور است.


مجدی اظهار کرد: روغن هسته انگور علاوه بر تعمیر و تقویت بافت های پیوندی به سلامت پروتئین کلاژن سلول های بنیادی و فعالیت آنزیم ها نیز کمک می کند. 


او گفت: روغن هسته انگور، خوش طعم و ایده آل برای آماده کردن غذاهای سرد و گرم است و برای تهیه ماده اولیه این روغن کشت مخصوصی صورت نمی گیرد بلکه از هسته انگورهایی که برای آبگیری و سرکه استفاده شده اند استخراج می شود.


مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: دندانپزشکان مصرف انگور و هسته آن را در سلامت دندان و لثه بسیار موثر می دانند زیرا آنتی اکسیدان موجود در آن از خراب شدن دندان ها جلوگیری می کند و موجب می شود لثه ها سفت و صورتی باقی بمانند.

روغن هسته انگور دارای خواص درمانی و دارویی است
روغن هسته انگور دارای خواص درمانی و دارویی است

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.