فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


کارشناسان همواره خوردن فیبررا توصیه میکنند . انار سرشار از فیبر است و در پیشگیری از بسیاری از بیماریها موثر است.

دکتر نصیر دهقان، پزشک و پژوهشگر طب سنتی گفت: با بررسی و مطالعه کتب و مراجع طب سنتی مشاهده می شود که انار از جمله میوه هایی است که تمام قسمت های آن خواص دارویی دارد.

امروزه تحقیقات بسیاری در زمینه خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید انار در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها است.
انار منبع خوبی برای ویتامین های B۲ ، B۱ ، K و C و مواد آنتی اکسیدان است، هم چنین دانه های انار منبع مناسبی از فیبر محسوب می شوند.

نتیجه مطالعات نشان می دهند، انار نه تنها در پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی موثر است، بلکه می تواند در درمان این بیماری ها نیز نقش موثری ایفا کند.

ضمنا مشاهده شده که مصرف روزانه انار در طول مدت ۳ سال، در افرادی با درجاتی از تنگی و گرفتگی شریان کاروتید، موجب کاهش ضخامت آترواسکلروز(تصلب شرایین) در جدار عروق کاروتید گردنی و بالطبع افزایش جریان خون دراین شریان ها می گردد.

هم چنین انار به علت دارا بودن خواص ضد التهابی، در کاهش فشار خون نیز مفید است

انار بخورید تا محافظ قلبتان باشد
انار بخورید تا محافظ قلبتان باشد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.