فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

سلامانه :  یک پژوهشگر طب گیاهی گفت: چای کوهی یک گیاه نشاط آور است که در درمان اختلالات عصبی تاثیر چشمگیری دارد.

محمد عبدالهی پژوهشگر طب گیاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: چای کوهی (توکلیجه) گیاهی پشمینه با گل های بنفش هست،اين گياه در مناطق مختلف کشور، اسامی متفاوتی دارد.


وی افزود: پشمینه گیاهی بسيار خوش عطر  است که استفاده از آن به جای چای سیاه توصیه می شود، این گیاه به شرط تازه بودن دارای خواص درمانی متعددی در طب گیاهی است.

این پژوهشگر طب گیاهی ابراز کرد: چای کوهی ضد سر درد و افسردگی، شادی آور ،درمانگر اختلالات  عصبی و بیماری های گوارشی ناشی از آن است، همچنین براي سيستم دستگاه عصبي خاصيت آرام بخش دارد. چای کوهی ادرار آور و شستشو دهنده کلیه است.

عبداللهی اظهار داشت: این گیاه طبع گرم و خشک دارد و در درمان بیمارهای ناشی از رطوبت مانند رماتیسم و درد های مفصلی نقش چشمگیری دارد، همچنین درمان کننده اسهال و کم خونی ،ضد انگل ، اشتها آور وتقویت کننده تارهای صوتی است.

وی در خصوص مضرات استفاده از آن بیان کرد:  مصرف اين گياه دارویی در زنان باردار موجب سقط جنین و استفاده از آن در کنار برخی داروهای شیمیایی موجب رقیق شدن خون می شود.

طرز تهیه دمنوش چای کوهی:
3 قاشق غذا خوری چای کوهی
2 قاشق مرباخوری عسل 
چهار لیوان آب
 
طرز تهیه :چای کوهی را به همراه مقداری آب جوش به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید ، سپس در یک لیوان یا فنجان بزرگ ریخته ، عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا عسل کاملا حل شود و به آرامی آن را میل نمایید. این نوشیدنی بسیار گوارا ، خواب آور و بهترین زمان مصرف آن شبها 10 دقیقه قبل از خواب است.

مادران باردار این دمنوش را نخورند/ چای کوهی آرامش را به شما برمی‌گرداند
مادران باردار این دمنوش را نخورند/ چای کوهی آرامش را به شما برمی‌گرداند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.