فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

رییس بخش تحقیقات زراعی وباغی مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی گلستان امروزگفت : با توجه به کمبود آب و با نظر وزارت جهاد کشاورزی کشت نشایی انواع محصولات در دستور کار مرکز تحقیقات قرار گرفته است .

کشت نشایی پنبه ، سویا وذرت  به صورت آزمایشی در مرکز تحقیقات  گلستان  با موفقیت انجام شد .
به گزارش خبرگزاری صدا وسیمارییس بخش تحقیقات زراعی وباغی  مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی گلستان  امروزگفت :  با توجه به کمبود آب و با نظر وزارت جهاد کشاورزی کشت نشایی انواع محصولات در دستور کار مرکز تحقیقات قرار گرفته است .
حسن مختار پور افزود: پس از دو سال کشت آزمایشی محققان به این نتیجه رسیدند که در این نوع کشت در مصرف آب 20 درصد صرفه جویی می شود وگیاه 20 تا 25 روز زودتر محصول می دهد . 
وی گفت : افزایش 20 تا 30 درصدی تولید وهمچنین یکدوره کاهش مصرف سم از دیگر مزایایی این نوع کشت است .
وی افزود: امسال در دو مزرعه سرخنکلاته وخان ببین  کشت نشایی ذرت وپنبه انجام شده  است . 
وی گفت: سال آینده این نوع کشت در مساحت بیشتری انجام می شود .
کشت نشایی آزمایشی محصولات استراتژیک در گلستان
کشت نشایی آزمایشی محصولات استراتژیک در گلستان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.