فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اولین گلخانه با تکنولوژی نوین و بهره‌مندی از روش‌های جدید برای تکثیر انواع گیاهان در دانشگاه یزد تا اوایل مهر ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد. اولین گلخانه با تکنولوژی نوین در دانشگاه یزد ساخته شد اولین گلخانه با تکنولوژی نوین در دانشگاه یزد ساخته شد


اولین گلخانه با تکنولوژی نوین در دانشگاه یزد ساخته شد


به گزارش خبرگزاری موج، دکتر کاظم کمالی رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد در این رابطه اظهار کرد: این گلخانه با مساحت ۳۶۰ متر مربع به عنوان اولین گلخانه با بهره‌مندی از تکنولوژی و روش‌های نوین به منظور تکثیر انواع گیاهان مانند کشت سلول و بافت گیاهی و تکثیر آنها در دست ساخت است. وی با بیان این که هزینه‌ ساخت این گلخانه حدود ۴۰۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: عملیات ساخت این گلخانه تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، روشنایی و اتاق رشد برای کشت انواع گیاهان اوایل مهر ماه به بهره‌برداری برسد. کمالی در پایان نیز خاطرنشان کرد: این گلخانه بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده دارای ۱۰ اتاقک مستقل پرورش گیاهان، اتاق رشد، اتاق کشت و فضای آزمایشگاهی است که می‌تواند در تولید انبوه گیاهان و نیز حوزه‌های کارآفرینی مورد استفاده قرار گیرد.
اولین گلخانه با تکنولوژی نوین در دانشگاه یزد ساخته شد
اولین گلخانه با تکنولوژی نوین در دانشگاه یزد ساخته شد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.